O kliencie
Spiżarnia Spółka Jawna to firma dystrybucyjna z Lublina działająca od wielu lat w branży FMCG. Specjalizuje się w eksporcie produktów spożywczych na rynki UE, w szczególności do Wielkiej Brytanii. W skład stałej, szerokiej oferty przedsiębiorstwa wchodzi ponad 8 tys. rodzajów towarów, zorganizowanych w kilkudziesięciu kategoriach. Są wśród nich słodycze, kawy i herbaty, koncentraty i przetwory, napoje, wędliny, produkty schładzane, w tym nabiał i tłuszcze, artykuły chemiczno-kosmetyczne. W 2015 roku Spiżarnia zdobyła tytuł Marki Polskiej Gospodarki w kategorii handel, w konkursie Ministerstwa Gospodarki i dziennika Rzeczpospolita. Otrzymała także wyróżnienie Orła Eksportu w województwie lubelskim, w kategorii najdynamiczniejszy eksporter.
Potrzeby i wybór systemu
Używany dotychczas przez Spiżarnię system pudełkowy przestał spełniać jej wymagania, m.in. ze względu na ograniczone możliwości rozbudowy. Firma potrzebowała nowego, dostosowanego do swoich potrzeb narzędzia, które jednocześnie zapewnia automatyzację typowych, czasochłonnych zadań i umożliwia stworzenie rozwiązań niestandardowych, specyficznych dla działalności przedsiębiorstwa.
Po dogłębnej analizie dostępnych na rynku rozwiązań zdecydowanie wybraliśmy Navireo firmy InsERT – mówi Karol Wroński, współwłaściciel Spiżarni. – System ma bogatą podstawową funkcjonalność, a dodatkowo dzięki łatwej i nieograniczonej rozbudowie zagwarantował nam precyzyjne dostosowanie nowych funkcji do specyfiki działalności naszej firmy. Szczególną uwagę zwróciliśmy również na łatwą intuicyjną obsługę systemu oraz dostępną opiekę posprzedażną.
Wdrożenie
Wdrożenie w Spiżarni przeprowadziła firma Maya Info Dariusz Jeleniewski z Lublina. W składzie zespołu wdrożeniowego znaleźli się m.in. właściciel spółki odpowiedzialny za określenie wymagań i kontrolę procesu, dyrektor handlowy, którego zadaniem było określenie potrzeb oraz konsultowanie tworzonych rozwiązań indywidualnych, programista-wdrożeniowiec odpowiedzialny za konfigurację systemu oraz jego rozbudowę o nowe, specyficzne funkcje. Zadanie zostało podzielone na kilka etapów, takich jak określenie potrzeb, w tym rodzaju i ilości poszczególnych modułów i wymaganych rozszerzeń, zamiany poprzedniego systemu pudełkowego na Navireo, właściwe wdrożenie rozwiązań indywidualnych oraz zaimplementowanie nowej platformy systemowo-sprzętowej. W jej skład weszły m.in. serwer bazodanowy FUJITSU Server PRIMERGY RX1330 M1, Windows Server 2012 R2, sieć LAN 1Gbps. Poza rozwiązaniami indywidualnymi wdrożono kilkadziesiąt modułów standardowych systemu, w tym moduły sprzedaży, zakupów, przyjęć, magazynów, rozliczeń czy zarządzania.
Korzyści
Dzięki Navireo Spiżarnia zautomatyzowała wiele powtarzalnych i pracochłonnych czynności – w ten sposób zaoszczędziła około 20 proc. łącznego czasu pracy. Zyskała większą wydajność i zdecydowanie lepszą organizację działania całej firmy. Usprawniła i zintegrowała zarządzanie różnymi działami, w tym sprzedaży, zakupów, przyjęć, magazynu, rozliczeń czy nadzoru zarządu. Dodatkowo wdrożyła stworzone na zamówienie rozszerzenia uwzględniające specyficzne potrzeby firmy.
Połączono funkcjonalnie Navireo z autorskim systemem B2B. W efekcie współpracuje on również z systemami dostawców Spiżarni. Pozwala to m.in. bezpośrednią wysyłkę zamówień z Navireo w narzuconych przez dostawców formatach i sposobach komunikacji (e-mail, ftp itp.).