Informacje o kliencie
Istniejąca od 1990 roku firma Rombor zajmuje się hurtowym i detalicznym handlem przemysłowymi oraz motoryzacyjnymi łożyskami tocznymi. Ponadto prowadzi doradztwo w dziedzinie zamienników i doboru łożysk oraz realizuje kompletacje dostaw dla odbiorców. Posiada umowę przedstawicielską z Fabryką Łożysk Tocznych, oferując pełny zakres jej produkcji. Współpracuje również z innymi polskimi i zagranicznymi fabrykami tej branży.
Rombor jest jedynym polskim autoryzowanym przedstawicielem hiszpańskiej fabryki A&S FERSA, produkującej doskonałe łożyska stożkowe, posiadające certyfikat ISO.
W roku 2002 firma wdrożyła u siebie system Zarządzania Jakością ISO 9001:2000, co pozwoliło jej zostać kwalifikowanym dostawcą wielu polskich zakładów przemysłowych. Z polskimi partnerami branżowymi, Rombor tworzy sieć dystrybucji obejmującą cały kraj, a dzięki transakcjom importowo-eksportowym utrzymuje stałe kontakty handlowe z firmami zagranicznymi. Dąży także do nawiązania współpracy z partnerami z wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Obecnie Rombor zatrudnia 30 pracowników. Poza centralą firma posiada trzy punkty sprzedaży nastawione głównie na odbiorców detalicznych.
Potrzeby
Dotychczas Rombor korzystał z oprogramowania firmy Comarch, jednakże oferowana funkcjonalność – zwłaszcza w zakresie dostosowywania programu do własnych potrzeb – była mocno ograniczona. Definiując swoje potrzeby względem nowego systemu, Rombor położył szczególny nacisk na trzy aspekty. Po pierwsze, elastyczne wyszukiwanie pozycji w bardzo bogatej kartotece towarowej firmy. Po drugie, posiadanie bieżącego wglądu w stany magazynowe w poszczególnych lokalizacjach oraz usprawnienie elektronicznego ewidencjonowania dokumentów handlowych, a także potrzeba prowadzenia spójnej bazy rozrachunków. Bardzo pożądana była również możliwość łatwej wymiany danych z aplikacjami zewnętrznymi.
Wybór systemu
Firma decydując się na zmianę oprogramowania zarządzającego, chciała otrzymać system wydajny i nowoczesny, spełniający wiele specyficznych wymagań oraz umożliwiający dalszą rozbudowę. W trakcie procedur wyboru przeanalizowano wszystkie dostępne na rynku systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem. O wyborze Navireo przesądziły nieskomplikowane procedury dobudowy kolejnych spersonalizowanych funkcjonalności, a także cena licencji systemu.
Wdrożenie
Wdrożenie systemu Navireo przeprowadziła firma AKOM przy współpracy z firmą BIS.
W skład zespołu wdrożeniowego weszło sześć osób. Dwie z nich odpowiedzialne były za przystosowanie serwera i stanowisk komputerowych oraz uruchomienie systemu w oddziałach firmy. Dwie kolejne zajmowały się profilowaniem systemu i dostosowaniu go do potrzeb klienta, zaś zadaniem pozostałych osób było wdrożenie działu księgowości. Integrację ze sklepem internetowym przeprowadził jeden z pracowników firmy Rombor, przy aktywnym wsparciu ze strony firmy AKOM.
„Marcin Myśliwiec, firma AKOM – szef wdrożenia Navireo – Do wdrożenia przygotowaliśmy się bardzo starannie, poświęcając sporo czasu na stworzenie własnych rozwiązań oraz opracowanie schematów pracy, które pozwolą na maksymalne wykorzystanie możliwości systemu Navireo.”
Największym wyzwaniem dla zespołu wdrożeniowego było zasymilowanie w Navireo systemu numeracji dokumentów stosowanego już w firmie Rombor. Udało się tego dokonać przy pomocy Sfery Navireo.
Sercem firmowego centrum informatycznego został dwuprocesorowy serwer Maxdata, na którym zainstalowano system operacyjny Microsoft Windows Server 2003 R2 Standard. Navireo pracuje w oparciu o motor bazy danych Microsoft SQL Server 2005 Workgroup Edition. Wszystkie stacje robocze pracują pod kontrolą systemu Microsoft Windows XP. Oddziały firmy zostały połączone z centralą za pomocą tuneli VPN szyfrowanymi certyfikatami i wykorzystują technologię Terminal Services.
Korzyści
Dzięki nowemu systemowi firma Rombor, poprzez moduł wyszukiwania kart towarowych, otrzymała możliwości bardzo rozbudowanego wyszukiwania oferowanych produktów, np. po wymiarach wraz z tolerancją, a także po parametrach opisujących dany towar. Ponadto uzyskała wspólną bazę z własnymi oddziałami, a dzięki temu spójne rozrachunki. Zyskała również możliwość zautomatyzowania procesów wprowadzania zamówień wpływających z prowadzonego sklepu internetowego.
„Tadeusz Romaniuk, prezes firmy Rombor – Jak przed każdą zmianą, mieliśmy pewne obawy. Jednak pracując z programem i coraz bardziej go poznając, dostrzegliśmy jego liczne zalety. Bardzo spodobała mi się możliwość wglądu w aktualne stany oddziałów, co znacznie przyspiesza analizę sprzedaży.”