Informacje o kliencie
RenBut sp. z o.o. z siedzibą w Złotoryi jest producentem obuwia, głównie dziecięcego i młodzieżowego. Jako jeden z nielicznych zakładów wykorzystuje dwa systemy montażu – klejenie oraz bezpośredni wtrysk podeszwy na cholewkę. Firma zatrudnia ponad 120 osób, posiada nowoczesny park maszynowy i korzysta z zaawansowanych technologii produkcji. Współpracuje z najlepszymi projektantami, dla których główną inspiracją są polskie i światowe pokazy mody dla dzieci i dla dorosłych. Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów są zdobyte przez RenBut nagrody i certyfikaty, w tym 11 złotych medali Międzynarodowych Targów Poznańskich (dwa ostatnie z roku 2013 za obuwie tekstylne oraz za obuwie skórzane), nagroda Jakość Roku 2011, Złoty Obcas 2013 w kategorii producent obuwia oraz certyfikaty „Zdrowa Stopa”, które są wyróżnikiem dobrego obuwia, zabezpieczającego prawidłowy rozwój i funkcjonowanie stopy dziecka.
Potrzeby
Dotychczas RenBut korzystał z oprogramowania InsERT GT. Wraz z rozwojem firmy, poszerzaniem oferty i rozbudową sieci sprzedaży, pojawiło się zapotrzebowanie na dodatkową, dedykowaną funkcjonalność. Firma potrzebowała precyzyjnego zarządzania bazą produktową, uporządkowania procedur związanych z zamówieniami od klientów, usprawnienia pracy przedstawicieli handlowych, poprawienia funkcjonowania magazynu sklepu internetowego, a także usprawnienia procesów inwentaryzacyjnych.
Wybór systemu
Na wybór Navireo wpłynęła jego rozbudowana funkcjonalność oraz duże możliwości parametryzacji i rozbudowy. Elastyczność i wszechstronność wybranego oprogramowania gwarantowała firmie RenBut zaspokojenie jej specyficznych potrzeb. Na korzyść nowego rozwiązania przemawiała także możliwość łatwego przeniesienia do Navireo wszystkich danych historycznych (handlowych, finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych) z dotychczas używanego systemu. Nie bez znaczenia były pozytywne doświadczenia z wykorzystywanymi dotychczas programami firmy InsERT – producenta Navireo, gwarancja szkoleń i opieki posprzedażnej, a także konkurencyjna cena.
Nasz wybór padł na system Navireo, ponieważ posiada on rozbudowaną funkcjonalność i można go dostosować do unikalnych potrzeb firmy. To rozwiązanie gwarantowało nam realizację założonych celów i poprawę efektywności działania przedsiębiorstwa. Przejście z dotychczasowych programów pudełkowych miało się odbyć – i odbyło się – całkowicie bezboleśnie i przy stosunkowo niedużych kosztach. Nie bez znaczenia jest również to, że zachowaliśmy w Navireo wszelkie zapisy z poprzedniego systemu.
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo zrealizowała firma Tespin. W oparciu o dokładną analizę potrzeb i priorytetów stworzono plan działań. W pierwszej kolejności dopasowano funkcjonalność oraz interfejsy systemu do poszczególnych typów użytkowników. Następnie przeniesiono dane ze starego systemu, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz zachować historię działań we wszystkich obszarach. W kolejnym kroku wykonano parametryzację oraz zaimplementowano najpilniejsze rozwiązania. W dalszych etapach wprowadzono pozostałe funkcje odpowiadające specyficznym potrzebom klienta, których część ujawniła się dopiero w trakcie wdrożenia. Szkolenia pracowników przeprowadzono w kilka godzin. Po zakończeniu zasadniczej części wdrożenia użytkownicy przygotowywali listę postulatów mających zoptymalizować funkcjonowanie systemu. Zostały one zrealizowane w ramach dodatkowych prac po wdrożeniowych.
Firma RenBut to modelowy przykład przedsiębiorstwa, któremu przestały wystarczać rozwiązania zawarte w systemach pudełkowych. Implementacja funkcjonalności, na którą pozwala system Navireo, daje wiele korzyści naszemu klientowi, ale również wiele satysfakcji nam, jako wdrożeniowcom. Problemy, z którymi dotychczas borykał się dział sprzedaży RenButu, udało się wyeliminować, stosując dokładnie zaprojektowane i uszyte na miarę rozwiązanie.
Korzyści
Dzięki wdrożeniu Navireo firma RenBut zintegrowała zarządzanie i ulepszyła funkcjonowanie poszczególnych działów. Wprowadzono przede wszystkim nowy, ujednolicony system symboliki produktów. Ponadto wdrożone zostały narzędzia umożliwiające łatwe posługiwanie się numerami, kolorami i modelami obuwia. Usprawniono obieg informacji na linii przedstawiciele handlowi – dział sprzedaży – produkcja, w efekcie czego firma może szybciej realizować zamówienia oraz trafniej przygotowywać plany produkcyjne. Udoskonalono operacje magazynowe i inwentaryzacje, m.in. poprzez stworzenie specjalnych arkuszy inwentaryzacyjnych, uwzględniających specyfikę działalności firmy. RenBut zyskał też dodatkowe narzędzie usprawniające procesy sprzedaży i obsługi klienta. Przedstawiciele handlowi zostali wyposażeni w notebooki ze zdalnym dostępem do systemu i odpowiednimi interfejsami do składania zamówień. Z kolei dział sprzedaży zyskał nowe możliwości kontroli realizacji zamówień dzięki mechanizmowi ich flagowania.
System Navireo zdecydowanie usprawnił pracę zarówno w centrali, jak i u naszych przedstawicieli terenowych. Współpraca z firmą wdrożeniową wymagała od ich pracowników zrozumienia specyfiki naszego asortymentu, a także procesów produkcji i realizacji zamówień. Zespół informatyków okazał się wyjątkowo prężny, szybko przedstawiał różne warianty rozwiązań. Po zakończonym procesie wciąż możemy liczyć na wsparcie specjalistów z firmy wdrożeniowej Tespin, a w planach mamy realizację kolejnych zagadnień.