Informacje o kliencie
Piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie jest piekarnią niewielką, ale szczyci się wieloletnimi tradycjami i wysoką jakością wyrobów. Posiada własne punkty sprzedaży, a także zaopatruje w pieczywo innych odbiorców, w tym lokalne sklepy.
Potrzeby
Słynąca z dobrych wyrobów lokalna piekarnia, aby utrzymywać swoją pozycję na rynku, musi się rozwijać, jednocześnie optymalizując koszty i w dalszym ciągu podnosząc jakość pieczywa. Piekarnia w Baruchowie potrzebowała rozwiązania, które zredukuje nakłady pracy, uprości obieg dokumentów, usprawni tworzenie planów produkcji na podstawie dokumentowanych procedur dostaw surowców i zwrotów pieczywa. Poszukiwała zintegrowanego systemu dostosowanego do standardowych procesów charakterystycznych dla przedsiębiorstwa z branży piekarniczej, który jednocześnie uwzględniałby jej indywidualne wymagania. Niezbędny był także efektywny mechanizm do kontrolowania stanu rozrachunków.
Wybór systemu
O wyborze Navireo zadecydowała rozbudowana i kompletna funkcjonalność umożliwiająca sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem oraz rozwiązania stworzone specjalnie na potrzeby piekarni i cukierni – system posiada wszystkie funkcje potrzebne do prowadzenia firmy z tej branży. Przy podejmowaniu decyzji o zastosowaniu Navireo kierowano się także możliwością przyszłej rozbudowy aplikacji o indywidulane rozwiązania. Ważnym argumentem był dostęp do opieki posprzedażnej oraz konkurencyjna cena.
Wdrożenie
Instalacja programu została przeprowadzona zdalnie i trwała praktycznie jeden dzień. Podobną ilość czasu zajęło dopasowywanie konfiguracji programu do szczegółowych wymagań klienta oraz szkolenie pracowników. Wdrożenie przeprowadziła firma BTCh.
Korzyści
Wdrożenie Navireo przełożyło się natychmiastowo na efekty ekonomiczne. Zakup systemu zwrócił się praktycznie po jednym miesiącu jego użytkowania
Szybka amortyzacja kosztów była możliwa dzięki skutecznej kontroli rozrachunków z klientami, rozliczeń kierowców m.in. z pieniędzy, towaru i koszy na pieczywo, a także dzięki prawidłowemu planowaniu produkcji wraz z bieżącym wprowadzaniem zmian do zamówień klientów oraz efektywnej obsłudze zwrotów pieczywa. Nowy system zautomatyzował wiele czynności, m.in. wielowariantowe powielanie dokumentów wydań towaru, fakturowanie wraz z obsługą zwrotów pieczywa, obsługę dokumentów dla kierowców i dysponentów towaru.
System Navireo usprawnił i zautomatyzował pracę piekarni. Dużym plusem jest możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad poszczególnymi procesami i pracownikami ze strony osób zarządzających. Wirtualna nauka systemu przebiegła szybko, czego się nie spodziewałem, ponieważ jestem początkującym użytkownikiem biznesowych aplikacji. Navireo jest czytelny i prosty w obsłudze. Podczas wdrożenia i w czasie użytkowania systemu otrzymaliśmy fachowe i kompetentne wsparcie zarówno online, jak i telefoniczne. Wszystkie sugestie dotyczące zmian i rozszerzeń dostosowujących system do potrzeb piekarni były uwzględniane. System z pewnością sprawdza się w małej piekarni przy nawet niewielkiej produkcji