Informacje o kliencie
LIMBA powstała w 1995 roku. Główną działalnością firmy jest zagospodarowywanie terenów zielonych. Przedsiębiorstwo współpracuje z instytucjami państwowymi, takimi jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oraz czołówką przedsiębiorstw z branży budowlanej i drogowej, w tym firmami Budimex S.A., Skanska S.A. i Mostostal Warszawa S.A. Projektuje i wykonuje tereny zielone wokół budynków mieszkalnych i biurowych, dróg oraz autostrad (szereg projektów na autostradach A1 i A2), a także zieleń miejską, m.in. parki, place zabaw itp.

Potrzeby
Rosnąca liczba zamówień, zwiększające się zatrudnienie i rozrastający się park maszynowy spowodowały konieczność wdrożenia nowych, zintegrowanych rozwiązań systemowych służących m.in. planowaniu, realizacji i rozliczaniu prowadzonych przez Limbę inwestycji. Firma poszukiwała systemu, który umożliwiłby bieżące kontrolowanie wszystkich składowych aktualnych realizacji. Potrzebowała też skutecznego narzędzia do rozliczania pracy, zarówno ludzi, jak i specjalistycznego sprzętu.
Wybór systemu
W 2011 r. LIMBA przekształciła się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Wraz ze zmianami organizacyjnymi rozpoczęto poszukiwanie zintegrowanego systemu. Po analizie dostępnych na rynku aplikacji oraz uwzględnieniu specyfiki firmy i branży, w której działa, wybrano system ERP Navireo.
„Wybraliśmy Navireo, ponieważ umożliwia nam pełną kontrolę wszystkich obszarów działań firmy ze szczególnym uwzględnieniem księgowości i realizacji projektów. Niebagatelną rolę odegrała także szybkość wdrożenia i cena systemu, a także możliwość integracji Navireo z wdrażanym równolegle specjalistycznym rozwiązaniem do kosztorysowania, planowania i rozliczania projektów budowlanych” – mówi Beata Florczak dyrektor finansowy, LIMBA sp. z o.o.
Wdrożenie
Wdrożenie systemu Navireo przeprowadziła firma EPI Ewa Piwońska. W pracach wdrożeniowych wzięło udział 3 konsultantów z EPI. Wdrożono moduły ksiąg handlowych, kadr i płac, rozrachunków oraz sprawozdawczości. W pierwszej fazie zostały przeniesione dane z wykorzystywanego dotychczas w Limbie DOS-owego systemu finansowo-księgowego. W oparciu o rozbudowane kartoteki maszyn, budów itp. stworzono wielopoziomowy plan kont umożliwiający precyzyjne rozliczanie prowadzonych projektów. We współpracy z programistami równolegle wdrażanego systemu, bazując na możliwościach Sfery Navireo, udostępniono możliwość automatycznej dekretacji faktur i przenoszenia informacji o kontrahentach. Przeprowadzono również szkolenia stanowiskowe ze wszystkich wdrażanych modułów.
Korzyści
Wdrożenie Navireo umożliwiło jakościową poprawę zarządzania i duży wzrost wydajności firmy. Stabilność danych, którą gwarantuje system baz danych oparty na serwerze MS SQL, oraz łatwość ewidencjonowania zdarzeń księgowych i biznesowych pozwalają błyskawicznie reagować na szybko zmieniające się warunki pracy, specyficzne dla branży budowlanej. Informacje zarządcze generowane w raportach Navireo ułatwiają bieżące śledzenie rentowności prowadzonych projektów.
Plany
W przyszłości planowana jest, w oparciu o Sferę Navireo, rozbudowa integracji danych pomiędzy systemami oraz jeszcze większe zindywidualizowanie generowanych raportów dla potrzeb zarządu.