Informacje o kliencie
KAISER Patisserie to ekskluzywna cukiernia, która powstała z myślą o amatorach słodkości i niecodziennych smaków. Posiada lokale w Berlinie, Warszawie, Słupsku, Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Kołobrzegu. Pracownia cukiernicza KAISER Patisserie jest najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Posiada zaplecze technologiczne, które umożliwia produkcję najlepszych jakościowo słodyczy. Cały budynek zajmuje powierzchnię 1200 m2. Sercem obiektu jest pracownia cukiernicza (800 m2), wyposażona w profesjonalny sprzęt do produkcji słodkich monoporcji, czekolady, pralin, lodów rzemieślniczych czy tortów okolicznościowych. Dzięki nowoczesnym i zaawansowanym urządzeniom może np. wyprodukować 100 000 makaroników na dobę. Zespół KAISER Patisserie tworzą młodzi ludzie, którzy na co dzień szlifują swoje umiejętności pod okiem Dawida Makurata, szefa pracowni. To perfekcjoniści z niesamowitym talentem i zmysłem kulinarnym. Do każdego zadania podchodzą z pełnym zaangażowaniem, tworząc drużynę, której misją jest zadowolenie Klientów. Pracownia KAISER Patisserie dysponuje specjalnie przygotowanymi stanowiskami, dzięki którym będzie możliwa organizacja profesjonalnych szkoleń i warsztatów dla cukierników. Posiada także dużą salę konferencyjną, zapewniającą obsługę wydarzeń branżowych.
Korzyści
Navireo ERP otworzyło drzwi do ekspansji, zintegrowało i zwiększyło efektywność zarządzania naszą firmą. System umożliwia nam centralne zarządzanie punktami, w tym cennikami, magazynami czy przesunięciami magazynowymi. Daje podgląd w realnym czasie do bieżącej sprzedaży.
Damian Żywicki, kierownik działu IT w KAISER Patisserie.
Navireo ERP umożliwia wszystkim lokalom KAISER pracę na jednej bazie danych z zastosowaniem serwera terminalowego, wspólnej bazie kontrahentów oraz towarów. Usprawnia przepływ informacji, umożliwiając realizację zamówień wewnętrznych na produkcję bezpośrednio z poszczególnych punktów sprzedaży. Daje również pełną kontrolę nad stanami magazynowymi.
Navireo ERP, dzięki swojej otwartości i elastyczności, umożliwiło wprowadzenie wielu indywidualnych i specyficznych dla naszej działalności funkcji. Realizujemy plany produkcji w różnych jednostkach miar, z wykorzystaniem receptur oraz podreceptur, których koszty szacujemy w systemie. Rozszerzyliśmy kartotekę towarową o dodatki do produktów, w tym wybór innego mleka do kawy, zamówienie na miejscu lub na wynos, ekstra shot czy zmianę cukru na inny. Dzięki Navireo mamy widok stolików z możliwością dodawania kolejnych sal, przypisywania zamówień, rozliczania i przenoszenia zamówień między stolikami, łączenia ich, dodawania komentarzy do zamówień oraz inne potrzebne do sprawnej pracy opcje.
– dodaje Damian Żywicki.
Navireo ERP umożliwiło wprowadzenie odpowiedniego wydruku na bonowniki z możliwością rozdzielenia zamówień na poszczególne strefy w lokalu, np. zamówienie trafia na bar lub kuchnie, czy też przeniesienia kwoty rachunku na dowolny, dostępny w lokalu terminal płatniczy, łącznie z przenośnym. Aby jeszcze bardziej usprawnić sprzedaż, wprowadzono na POS mechanizm ToGoodToGo.
Potrzeby
Używane dotychczas oprogramowanie okazało się niewystarczające w szybko rozwijającej się firmie. Potrzebowano kompleksowego i zintegrowanego rozwiązania, które zastąpi dotychczasowe, rozdrobione narzędzia. Systemu, który w każdym miejscu firmy i na każdym etapie procesowym będzie ze sobą współgrał. Usprawnienia wymagało wiele obszarów, w tym przede wszystkim rozproszony dotychczas system danych, a także proces zamówień, brak monitoringu kosztów i zysków czy też księgowość w osobnym, niezintegrowanym systemie.
Wybór systemu
Po przeanalizowaniu kilku rekomendowanych dla branży systemów, firma zdecydowała się na Navireo ERP. O wyborze przesądziła rozbudowana podstawowa funkcjonalność, otwartość i możliwość rozbudowy o indywidualne rozwiązania, dostępność opieki posprzedażnej i wsparcia technicznego, łatwość obsługi systemu i krótki czas szkoleń pracowników użytkujących system, a także atrakcyjna cena.
Wdrożenie
Wdrożenie przeprowadziła firma COMEL Tomasz Hinz – Partner Navireo, wspomagana na wstępnym etapie przez firmę BTCH. W skład zespołu wdrożeniowego weszło 5 osób: kierownik projektu, dwóch wdrożeniowców i dwóch programistów. Docelowo wdrożenie obejmie 50 stanowisk.
Plany
Wdrożenie systemów: kolektorowego na produkcji, systemu lojalnościowego i rabatowego w raz z aplikacją mobilną, sytemu bonów, automatycznie wyliczanej etykiety produktu z wartościami odżywczymi do wyrobów gotowych.