O kliencie
Granning Polska sp. z o.o. jest częścią Granning Group – jednego z wiodących w Europie dostawców części do samochodów ciężarowych i naczep. Firma posiada w swojej ofercie: miechy pneumatyczne, resory piórowe, panele kabinowe, oświetlenie samochodowe, lusterka, zaciski hamulcowe, siłowniki hamulcowe, amortyzatory i wiele innych części sprzedawanych pod marką Airsprings.com. Jest też importerem i dystrybutorem światowych marek, takich jak Firestone, Goodyear, SV, Sabo, Wabco, Textar czy Covind. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie, a swoje produkty dystrybuuje do ponad 25 krajów, gwarantując przy tym błyskawiczną realizację zamówień.

Potrzeby
Szybki rozwój Granning na polskim rynku stworzył potrzebę wdrożenia kompleksowych rozwiązań informatycznych, które skoordynują wszystkie procesy i zintegrują zarządzanie firmą. Dystrybutorowi zależało na systemie, który uwzględni indywidualne potrzeby poszczególnych stanowisk pracy oraz umożliwi konfigurację interfejsu po angielsku, wraz z tworzeniem i modyfikacjami zestawień w tym języku. Firmie zależało także na integracji z katalogami produktów różnych dostawców oraz usprawnieniu logistyki magazynowej, która cechuje się dużą złożonością i podlega nieustannie presji czasowej.
Wybór systemu
Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań, Granning Polska zdecydowała się na system Navireo ERP firmy InsERT. To zintegrowane i elastyczne rozwiązanie najpełniej gwarantowało usprawnienie i zautomatyzowanie zachodzących procesów w firmie, z opcją dalszego wzrostu. Przy wyborze wzięto pod uwagę otwartą, dającą się rozbudowywać o indywidualne rozwiązania, bogatą funkcjonalność systemu oraz jego intuicyjność i łatwość obsługi. Dużą zaletą Navireo ERP okazała się także obsługa posprzedażowa oraz odpowiednio krótki czas wdrożenia.
Wdrożenie
Wdrożenie przeprowadziła firma Atisoft. Na wstępie, po zapoznaniu się z potrzebami klienta, przeprowadzono instalację i konfigurację systemu oraz wykonano pozostałe prace wdrożeniowo- szkoleniowe. Konieczne było także zainstalowanie serwera dla bazy danych Navireo. Wykorzystanie oprogramowania Windows Server Fundation 2012 oraz silnika bazy danych Microsoft SQL 2008 R2 zapewniło niezawodną jakość pracy. Następnie skonfigurowano interfejs w języku angielskim oraz utworzono potrzebne zestawienia w tym języku. W kolejnym etapie wdrożenia dokonano szczegółowej parametryzacji systemu na podstawie bieżących uwag, przekazywanych przez pracowników Granning Polska. Obecnie Navireo ERP obsługuje kilkanaście stanowisk w działach handlu, działu finansowo-księgowego oraz magazynie.
Korzyści
Wdrożenie Navireo ERP w Grannig Polska zintegrowało i usprawniło zarządzanie firmą oraz podniosło jej wydajność, co z kolei przełożyło się generowanie większych zysków. Uporządkowano i podniesiono efektywność poszczególnych procesów, w tym zarządzania magazynem i logistyki, wraz z integracją produktową z dostawcami. Dużym ułatwieniem stał się mechanizm importów cenników z plików dostawców.
System Navireo jest dokładnie tym, czego szukaliśmy. Jego elastyczność pozwoliła dostosować go do potrzeb naszego przedsiębiorstwa, dając pracownikom skuteczne narzędzia do realizacji codziennych czynności, w tym przede wszystkim zarządzania gospodarką magazynową
Bartłomiej Rózga, członek zarządu Granning Polska.
System umożliwił również realizację zakupów i sprzedaży unijnej, przeprowadzanie złożonych analiz, dedykowanych raportów oraz deklaracji intrastat, także w języku angielskim. Navireo ERP odpowiada też za księgowość oraz umożliwia łączenie się użytkownika zdalnie w innych lokalizacjach. Zastosowanie nowego narzędzia dało możliwość wprowadzania niezbędnych zmian w organizacji pracy, które przyczyniają się do realnej optymalizacji prowadzonych działań.