Informacje o kliencie
EUROBAC Organizacja Odzysku S.A. powstała w 2002 roku i jest jedną z pierwszych tego typu firm w Polsce. Obecnie obsługuje ponad 700 podmiotów z terenu całego kraju. Jej główna działalność skupia się na odbiorze odpadów niebezpiecznych i innych do odzysku i unieszkodliwienia. Gwarancję świadczonych usług stanowi wprowadzony w listopadzie 2004 roku System Zarządzania Jakością ISO 9001: 2000. W maju 2008 roku firma pozytywnie przeszła audyt certyfikujący, który potwierdził najwyższy standard świadczonej usługi rozliczania obowiązku odzysku i recyklingu. Na wyposażeniu firmy są specjalistyczne maszyny i samochody do transportu odpadów. EUROBAC posiada zakład recyklingu wyposażony w urządzenia do sortowania i rozdrabniania odpadów, prasy do makulatury, tworzyw sztucznych i opakowań metalowych, bazę magazynową, pojemniki do gromadzenia odpadów (w tym płynnych), specjalistyczne wagi, laboratorium do wykonywania analiz jakościowych oraz skład odpadów. Prowadzi przetwarzanie i zbiórkę elektroniki, baterii, akumulatorów. Oferuje specjalistyczne pojemniki do zbierania tych odpadów, zapewniając jednocześnie ich odbiór. Firma posiada centralę w Bydgoszczy, dwa oddziały oraz biuro obsługi klienta ze zdalnym dostępem do systemu.
Potrzeby
Dotychczas EUROBAC korzystał z trzech odrębnych rozwiązań informatycznych. Rozdzielność informacji z poszczególnych działów zwiększała koszty i była źródłem pomyłek, co skutkowało podejmowaniem nieprecyzyjnym decyzji ekonomicznych, logistycznych czy kadrowych. Firma potrzebowała zintegrowanego systemu, który umożliwiłby powiązanie danych ekonomicznych i danych towarowych z uwzględnieniem specyfiki procesów w przedsiębiorstwie zajmującym się przetwórstwem odpadów i ochroną środowiska.
Wybór systemu
Nadrzędnym celem zastosowania nowego systemu było zwiększenie konkurencyjności i efektywności przedsiębiorstwa. Po zapoznaniu się z szeroką ofertą programów wspomagających produkcję, sprzedaż i księgowość, ostateczny wybór padł na Navireo. Zadecydowała o tym przede wszystkim otwartość i funkcjonalność nowego systemu, pełna ewidencja i przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi modułami, skalowalność, możliwość dostosowania interfejsu użytkownika do indywidualnych potrzeb, a także intuicyjność, łatwość i szybkość obsługi. Dzięki Sferze Navireo możliwe było dobudowanie wyspecjalizowanych modułów, dodatkowo wspomagających zintegrowanie wszystkich systemów w firmie.
Wdrożenie
Podstawowym wyzwaniem przy zastosowaniu Navireo w firmie EUROBAC była specyfika branży narzucająca w kilku obszarach niestandardowe rozwiązania. Proces wdrożenia poprzedziły drobiazgowe rozmowy z zarządem i pracownikami spółki, w czasie których szczegółowo określono charakterystykę procesów zachodzących w firmie oraz potrzeby. Wdrożenie przeprowadziło konsorcjum partnerów Navireo – Rewelia Sp. z o.o. oraz Systemy komputerowe Boniecki Rafał, we współpracy z wewnętrznym działem IT. Zespół wdrożeniowy składał się z programisty projektanta, do którego należało wykonanie dodatków, raportów SQL i integracji z zewnętrznym oprogramowaniem klienta, programisty administrującego istniejącym systemem wewnętrznym, odpowiedzialnego za wymianę danych, oraz osoby odpowiedzialnej za analizę i modelowanie procesów, a także szkolenie pracowników w obszarach sprzedaży, zakupów, księgowości i kadr.
Jako komputer serwera bazodanowego zastosowano serwer HP ML110T6 Quad Core i5-760/8GB z oprogramowaniem OEM Windows Server Standard 2008 R2 64Bit x64 Polish oraz oprogramowanie SQL Server 2008 R2. Serwer VPN oraz ruter brzegowy zbudowano na urządzeniach firmy Draytek Vigor 3300V i Vigor 2710Vn. Serwerem terminali został istniejący OEM Windows serwer 2003.
Korzyści
„Wdrożenie systemu Navireo pozwoliło naszej firmie przyjąć bardziej agresywną postawę na konkurencyjnym rynku w przypadku zleceń o niskiej rentowności, a także skupić się na usługach gwarantujących wyższą marżowość. Navireo umożliwia zarządowi pełną i szczegółową kontrolę rentowności wykonywanych usług: zbiórki, odzysku i przetwarzania odpadów, uwzględniając skojarzone z nimi przychody i podstawowe grupy kosztów takich jak: koszty wynagrodzeń – w tym kierowców, koszty amortyzacji nieruchomości, urządzeń, pojazdów i maszyn czy koszty administracji.” – Jerzy Toczko, prezes zarządu EUROBAC S.A.
System umożliwił dostarczanie zagregowanych danych dla działu sprzedaży i marketingu, pozwalających na podejmowanie szybkich decyzji o cenie i zakresie wykonania usług na podstawie przewidywanych kosztów i przychodów wykonania tych usług w minionych okresach. Dzięki Navireo zmodyfikowano i zautomatyzowano procesy i czynności w działach księgowości i rozliczeń.
Plany na przyszłość
Planowane są kolejne etapy rozbudowy systemu – integracja z istniejącym oprogramowaniem wspierającym procesy recyklingu, a także wdrożenie kolejnych modułów do zarządzania flotą.