Informacje o kliencie
DaVita sp. z o.o. jest oddziałem firmy DaVita Kidney Care, zajmującej się dializoterapią i będącej wiodącym dostawcą usług nefrologicznych w Stanach Zjednoczonych. DaVita sp. z o.o. prowadzi w Polsce 50 ośrodków, w których zatrudnia blisko tysiąc pracowników. Zespół DaVita opiekuje się prawie 2,5-tysiącem pacjentów w całej Polsce.
Davita Inc., firma z listy Fortune 500®, jest spółką zarządzającą DaVita Kidney Care i DaVita Medical Group. Na dzień 31 grudnia 2017 roku DaVita Kidney Care prowadziła 237 ośrodków, zlokalizowanych w 11 krajach poza Stanami Zjednoczonymi, zatrudniając łącznie 75 tysięcy pracowników, którzy na co dzień opiekują się 1,8 milionem pacjentów.
DaVita Kidney Care jest czołowym świadczeniodawcą usług w zakresie leczenia nerkozastępczego w USA, wykonującym procedury dializy u chorych ze schyłkową niewydolnością nerek. Od ponad dekady DaVita osiąga najlepsze wyniki w niemal każdej kategorii, w porównaniu do średnich w Stanach Zjednoczonych. Dzięki licznym oddziałom na całym świecie, DaVita skutecznie realizuje swoją misję oraz wizję zbudowania najlepszej i niespotykanej dotąd na świecie firmy opieki zdrowotnej.
Potrzeby i wybór systemu
Używane dotychczas oprogramowanie nie dawało wystarczającej elastyczności, niezbędnej w przypadku tak prężnie działającego przedsiębiorstwa. Firma potrzebowała systemu skrojonego na miarę, który sprawdził się już w branży medycznej. Wybór padł na Navireo, które od kilku lat obsługuje firmę DaVita Polska. Centralna baza danych, obsługiwana z klinik rozsianych po całym kraju oraz możliwość implementacji indywidualnie zaprojektowanego modelu obiegu dokumentów to zalety systemu, które wpłynęły na decyzję o jego wdrożeniu. Nie bez znaczenia była też opcja integracji z zaawansowanym systemem rejestracji czasu pracy, który w rozbudowanej organizacji okazał się elementem niezbędnym do wydajnego zarządzania personelem. Kolejną zaletą Navireo jest możliwość indywidualnego podejścia do planowania kosztów i wydatków, połączona z późniejszym szczegółowym księgowaniem. Indywidualnie zaprojektowany plan kont księgowych daje szerokie możliwości w kontekście raportowania i śledzenia rentowności zarówno poszczególnych placówek, jak i całego przedsiębiorstwa.
Wdrożenie
Po przejęciu CDII przez firmę DaVita, w miejsce dotychczas funkcjonującego w CDII systemu informatycznego wdrożono Navireo – program, który został wcześniej sprawdzony i dostosowany do wymogów branży w firmie DaVita Polska. Pracuje on w oparciu o centralną platformę serwerową, na systemie Microsoft Windows Server. Składa się ona z wydzielonego serwera bazy danych, na którym funkcjonuje Microsoft SQL Server 2014 Standard oraz serwera aplikacji, który za pośrednictwem VPN oraz środowiska Citrix udostępnia Navireo użytkownikom w stacjach dializ, w centrali firmy oraz wydzielonej, zewnętrznej firmie, obsługującej podmiot w zakresie księgowości oraz kadr i płac.
Wdrożenie stanowiło spore wyzwanie, ponieważ trzeba było przenieść duże ilości danych z poprzedniego systemu. Przeniesienie to dotyczyło zarówno części handlowo-magazynowej i finansowo-księgowej (ze środkami trwałymi), jak i kadrowo-płacowej. Oczywiście podstawowym założeniem była ciągłość funkcjonowania oddziałów medycznych w trakcie wdrożenia. Udało się to osiągnąć dzięki dobrej koordynacji zadań pomiędzy firmą wdrożeniową, firmą eksportującą dane ze starego systemu oraz całym zespołem CDII.
Korzyści
System jest stale udoskonalany i dopasowywany do specyficznych potrzeb firmy. Elastyczność Navireo daje możliwość realizacji nawet najbardziej nietypowych wymogów, co w przypadku tego przedsiębiorstwa jest zaletą nie do przecenienia. Wdrożenie Navireo pozwoliło przede wszystkim zoptymalizować gospodarkę magazynową, zarządzanie finansami oraz różnymi formami zatrudnienia personelu medycznego.
W systemie przewidziano i wdrożono wiele usprawnień i zabezpieczeń, które umożliwiają wydajne zarządzanie całym rozbudowanym organizmem medyczno-logistycznym. Uruchomione zostało również połączenie online z bankiem, co umożliwia zarządzanie finansami bezpośrednio z poziomu systemu Navireo. Funkcjonalność księgowa została dostosowana do specyficznych wymogów raportowania na potrzeby centrali, którą jest globalna korporacja DaVita.
Artur Janiszewski, IT Manager, DaVita
W stacjach dializ prowadzona jest gospodarka magazynowa. Powstają tam również dokumenty zapotrzebowania na materiały i akcesoria medyczne, niezbędne do bieżącego funkcjonowania stacji. W oparciu o nie tworzone są zamówienia do dostawców. Faktury zakupu towarów, powstałe na podstawie zamówień do dostawców, podlegają akceptacji na poziomie centrali firmy. Tam też planowana jest bieżąca polityka finansowa, do czego służą specjalnie zaprojektowane dokumenty rezerw środków pieniężnych. W systemie przewidziano i wdrożono wiele usprawnień i zabezpieczeń, które umożliwiają sprawne i wydajne zarządzanie całym rozbudowanym organizmem medyczno-logistycznym. Uruchomione zostało również połączenie online z bankiem, co umożliwia zarządzanie finansami bezpośrednio z poziomu systemu Navireo. Funkcjonalność księgowa została dostosowana do specyficznych wymogów raportowania na potrzeby centrali globalnej korporacji DaVita.