Informacje o kliencie
Firma Ilscy, z siedzibą we Wschowie, prowadzi sieć sklepów obuwniczych typu multibrand pod marką CASU, zlokalizowanych przy ulicach i w centrach handlowych w różnych regionach Polski (17 sklepów). W 2008 roku uruchomiony został sklep internetowy casu.pl, dostępny także dla klientów za granicą. Przedsiębiorstwo posiada w swojej ofercie szeroki asortyment obuwia i akcesoriów dla klientów z każdej grupy wiekowej, czyli sprowadzane z całej Europy buty, torby, torebki, galanterię i dodatki.

Potrzeby
Wraz z rozwojem firmy pojawiła się potrzeba zastosowania zintegrowanego i otwartego narzędzia, które usprawni zarządzanie wszystkimi obszarami działalności. Szukano rozwiązania elastycznego i dającego się łatwo rozbudowywać. Wcześniej firma korzystała z programu dedykowanego, który nie uwzględniał jednak rozwoju przedsiębiorstwa i był oparty na przestarzałej, niewydajnej technologii, co powodowało m.in. opóźnienia w dostarczaniu informacji sprzedażowych do centrali.
Wybór systemu
Ilscy zdecydowali się na wdrożenie systemu Navireo ERP, który poza szeroką podstawową funkcjonalnością pozwala wprowadzać liczne modyfikacje, gwarantując obsługę indywidualnych potrzeb użytkowników. Dzięki temu firma mogła zaimplementować w Navireo dedykowane funkcjonalności, które zostały opracowane na bazie doświadczeń z poprzednim systemem. Doceniono także system licencjonowania oraz sprawną opiekę posprzedażową, w tym dostępność serwisu i pomocy technicznej.
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo ERP w firmie Ilscy zrealizował – posiadający doświadczenie m.in. w branży obuwniczej – BIELbit. Prace zostały zrealizowane zdalnie. Analiza wymagań (wgląd w obecny system), prezentacja systemu, prezentacja przygotowanych rozwiązań oraz szkolenia zostały przeprowadzone przy użyciu Skype`a oraz Pulpitu Zdalnego. Konfigurację urządzeń fiskalnych klient przeprowadził z firmą Kaja Komputer, która jest lokalnym Partnerem InsERT. Poszczególne sklepy CASU pracują bezpośrednio na serwerze centralnym, łącząc się przy pomocy zdalnych pulpitów. We wdrożenie zaangażowane były dwie osoby reprezentujące firmę Ilscy, odpowiedzialne za współpracę w obszarze Navireo ERP oraz integrację z e-sklepami, a także koordynator projektu po stronie firmy wdrożeniowej.
Prace zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszym etapie opracowano import danych oraz dedykowane funkcjonalności edycji danych i przygotowania przesunięć. Na programie z próbnym importem przeprowadzono szkolenia i konfigurację systemu, a także weryfikację poprawności importu. Etap drugi to import startowy pełnych danych, rozpoczęcie pracy w systemie przez sklepy oraz uzupełnienie dedykowanych funkcjonalności. Dzięki takiemu rozplanowaniu czynności praca w całej sieci rozpoczęła się płynnie, bez konieczności zamykania placówek handlowych.
Korzyści
Wdrożenie Navireo ERP było trafioną decyzją. System usprawnił zarządzanie całą firmą, w tym procesami sprzedaży naszej sieci CASU. Zagwarantował m.in. efektywne rezerwacje towarów dla kanału internetowego, nawet gdy zamówienie kompletowane jest ze stanów kilkunastu naszych sklepów stacjonarnych.
Krzysztof Gała, administrator sieci w firmie Ilscy
System usprawnił obsługę poszczególnych procesów biznesowych – w szczególności sprzedażowych – w całej sieci CASU. Zorganizował magazyn oraz sprawną wymianę danych pomiędzy centralą a sklepami stacjonarnymi i e-sklepem. Umożliwił także dokonywanie inwentaryzacji cząstkowych, dzięki którym klient nie musi zamykać sklepu na czas spisów lub wyrywkowych kontroli. Z kolei wczytywanie danych z kolektorów pozwoliło znacząco przyspieszyć prowadzone czynności, gwarantując firmie większą wydajność przy zmniejszonym nakładzie pracy.
Navireo pozwoliło również na zaimplementowanie modułu planowania przesunięć, co jest bardzo przydatne dla wszelkiego rodzaju sieci sprzedaży. Moduł ten umożliwia planowanie przesunięć towarów rotujących oraz nierotujących pomiędzy sklepami na bazie informacji bieżących oraz analizy historii sprzedaży. Pozwala też generować zbiorcze przesunięcia dokumentami MM.
Przedsiębiorstwu zależało także na stworzeniu nowych, dedykowanych rozwiązań oraz odtworzeniu funkcjonalności sprawdzonych podczas pracy z poprzednim systemem. Pozwoliło to nie tylko usprawnić działalność sieci CASU, ale również zachować dotychczasowe procesy, a co za tym idzie – przyzwyczajenia pracowników. Zastosowany stabilny system z bazą danych zagwarantował niezawodność wszystkich operacji i wykluczył awarie bazy danych.