Informacje o kliencie
Wydawnictwa Akcydensowe S.A. mogą poszczycić się już ponad sześćdziesięcioletnią obecnością w krajowej branży wydawniczej. Obecnie główny profil działalności spółki skupiony jest na opracowywaniu, wydawaniu i dystrybucji druków akcydensowych, niezbędnych w działalności instytucji i wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw, ale także i osób prywatnych. Poza tym, w ofercie znajduje się bogaty asortyment artykułów piśmiennych, papierniczych, reklamowych oraz urządzenia biurowe i akcesoria komputerowe. Firma posiada centralę w Warszawie oraz cztery oddziały terenowe – w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie, plus sieć sklepów na terenie całego kraju.
System Navireo został wdrożony w oddziale krakowskim.
Wybór systemu
Przed wdrożeniem Navireo spółka korzystała już z oprogramowania z firmy InsERT. Aplikacja ta była systematycznie uzupełniana kolejnymi rozwiązaniami, jednak w obliczu stale rosnących wymagań – ze szczególnym naciskiem na większą elastyczność systemu – Wydawnictwa Akcydensowe zdecydowały się na zmianę systemu zarządzającego.
Krzysztof Lippa, zastępca dyrektora oddziału krakowskiego – O przejściu na Navireo zdecydowała możliwość elastycznego dopasowania interfejsu do profili stanowisk pracowniczych oraz możliwość łatwej rozbudowy i dostosowania systemu do naszych potrzeb.
Nie bez znaczenia był również fakt, iż podczas przechodzenia na system ERP Navireo zostały do niego przeniesione wszystkie dotychczasowe wykorzystywane rozwiązania.
Wdrożenie
Wdrożenie zrealizowane przez firmę LEO Gmerek Maroń we współpracy z działem IT Wydawnictw Akcydensowych, zostało podzielone na trzy etapy. W pierwszej kolejności przeprowadzono negocjacje dotyczące wyboru systemu, uszczegółowiono potrzeby klienta co do funkcjonalności i zakresu prac wdrożeniowych. Etap drugi polegał na stworzeniu dodatkowych modułów, wzorców wydruków i przeprowadzeniu koniecznych zmian w bazie danych. Największe prace wdrożeniowe związane były z księgowaniem w cenach detalicznych sprzedaży. Na potrzeby wdrożenia stworzono dodatkowe moduły: do zmiany cen towarów, wydruki CR i wydruki tekstowe. Ostatnią część wdrożenia zajęła praca testowa na danych klienta zwieńczona wprowadzaniem drobnych poprawek i zmian funkcjonalności, które wynikły podczas testów.
Infrastrukturę klienta stanowią dwa serwery Windows 2003 Standard x64 Edition, silnik bazy danych Microsoft SQL Server 2005 Standard Edition oraz 20 stanowisk z systemem Windows XP Professional i Windows 2000.
Korzyści
Wymiernych korzyści osiągniętych przez spółkę po wdrożeniu Navireo jest kilka. Przede wszystkim, to bardzo zaawansowane metody zarządzania uprawnieniami użytkowników, przekładające na zwiększone bezpieczeństwo danych – co jest szczególnie ważne przy istniejącej w Wydawnictwie Akcydensowym rozproszonej strukturze organizacyjnej i korzystaniu z systemu przez pracowników w trybie pracy zdalnej. Znacznie wygodniej i w pełniejszym zakresie przeprowadza się obecnie profilowanie stanowisk. Ponadto zostało zoptymalizowane prowadzenie księgowości w cenach detalicznych.
Plany na przyszłość
Kolejnym planowanym wdrożeniem Wydawnictwa Akcydensowego jest uruchomienie systemu Navireo w ośmiu sklepach należących do krakowskiego oddziału. W każdym z nich przewidziano od 2 do 5 stanowisk.