Informacje o kliencie
Firma rozpoczęła działalność w 1986 roku i zajmowała się regeneracją torowisk. Obecnie składa się z trzech powiązanych kapitałowo podmiotów i realizuje bardzo duże projekty – w tym budowę odcinków warszawskiego metra, mostu Północnego w Warszawie i torowisk wokół PGE Arena w Gdańsku. Zatrudnia ponad 100 stałych pracowników, a liczba ta wzrasta w „sezonie”, w zależności od liczby zleceń. Główna siedziba znajduje się w Warszawie przy ul. Chełmżyńskej, natomiast zarząd, księgowość, kadry i dział zamówień – w Elblągu przy ul. Lotniczej. Firma posiada terenowe oddziały – m.in. w Warszawie i Trójmieście oraz prowadzi luksusowy hotel Bartis w centrum Bartoszyc.
Potrzeby
Przed wdrożeniem Navireo Tor-Kar-Sson pracował na programie finansowo-księgowym, który nie zaspokajał potrzeb nowoczesnej firmy. Wiele czynności nie było dostatecznie zautomatyzowanych, co utrudniało np. wykonywanie bilansu czy rachunku wyników przedsiębiorstwa. W podobny, niezaawansowany sposób prowadzono ewidencję środków trwałych i gospodarkę magazynową. Osobny program zajmował się naliczaniem płac w podstawowym zakresie. Dotychczasowe rozwiązania były mało efektywne, pracochłonne i generowały zbyt wysokie koszty. Firma potrzebowała nowoczesnego systemu, który usprawniłby jej działanie oraz zintegrował istotne, a także specyficzne dla jej działalności procesy biznesowe.
Wybór systemu
Nowy system miał za zadanie zwiększyć efektywność działu księgowości i przyspieszyć analizy finansowe, a także umożliwić pełne zarządzanie gospodarką magazynową i zoptymalizować obieg dokumentów. Musiał gwarantować wdrożenie rozwiązań specyficznych dla branży budowlanej – scentralizowane zarządzanie procesem zamówień na budowy oraz dostęp do pełnej dokumentacji finansowej i wykonawczej dla wszystkich terenowych oddziałów i kierowników budów. Biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby firmy, w znacznym stopniu wykraczające poza standardowe rozwiązania, podjęto decyzję o wdrożeniu Navireo.
Zdecydowaliśmy się na Navireo, bo potrzebowaliśmy systemu, który szybko zorganizuje pracę i zwiększy wydajność naszego przedsiębiorstwa, usprawni np. zarządzanie poszczególnymi budowami. Poza szerokim zakresem standardowych funkcji Navireo daje możliwość zastosowania rozwiązań uwzględniających specyfikę naszej branży, a poza tym jest łatwy w obsłudze. – Grażyna Ciężkowska, główna księgowa w Tor-Kar-Sson
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo w Tor-Kar-Sson przeprowadziła firma NEMO z Elbląga. W pierwszej kolejności prace objęły moduły handlowe, księgowe i kadrowe oraz niestandardowe rozwiązania indywidualne umożliwiające rozdzielenie i analizę kosztów poszczególnych budów. Wdrożono także moduły ułatwiające wewnętrzny obieg dokumentacji. Następnie zrealizowano funkcjonalności pozwalające na tworzenie skonsolidowanych sprawozdań finansowych całej grupy kapitałowej. Kolejny etap to wdrożenie Navireo w ostatnim podmiocie należącym do grupy kapitałowej oraz zintegrowanie wszystkich spółek w jednym spójnym systemie.
System pracuje na serwerze IBM pod kontrolą Winservera 2003. Oddziały terenowe oraz kierownicy budów korzystają z usług terminalowych, a bezpieczeństwo danych zapewnia wykorzystanie usług Active Directory.
Korzyści
Wdrażając Navireo, Tor-Kar-Sson usprawnił prace działu księgowości i kadr. Uzyskał pełną kontrolę nad kosztami realizacji poszczególnych projektów oraz całkowitą integrację z systemami bankowości. Nowy system umożliwia scentralizowane zarządzanie budowami, narzędziownią i zamówieniami, a także bieżący dostęp kadry kierowniczej oraz pracowników w oddziałach do dokumentacji przetargowej, wykonawczej i finansowej. Dzięki Navireo wszelkie analizy i prognozy wykonywane są natychmiastowo.
Plany na przyszłość
Po zakończeniu integracji systemowej całej grupy kapitałowej rozwijane będą m.in. moduły związane z analizami i prognozowaniem dla sfery finansowej oraz wspomaganiem procesu zamówień do dostawców.