Dane klienta
Profil przedsiębiorstwa: produkcyjny
Charakterystyka: produkcja i dystrybucja suszy ziemniaczanych
Liczba zatrudnionych: 130 osób
Wdrożenie: 12 stanowisk w centrali
Informacje o kliencie
SOLAN z siedzibą w Głownie w województwie łódzkim od ponad 80 lat produkuje susze ziemniaczane. Korzystając z wieloletniego doświadczenia w przemyśle przetwórstwa ziemniaczanego, oferuje produkty starannie dopasowane do wymagań odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wysoką jakość towarów i profesjonalną obsługę klientów gwarantują certyfikaty: zarządzania jakością ISO 22000, koszerności i HALAL oraz wdrożone polityki: etycznego handlu i środowiskowa. Produkowane przez SOLAN płatki ziemniaczane, granulat ziemniaczany czy błyskawiczne purée charakteryzują się naturalnym, intensywnym smakiem. Produkty pochodzące z wyselekcjonowanych, niemodyfikowanych genetycznie odmian ziemniaków, uprawianych w zdrowych warunkach polskiej wsi znajdują odbiorców na całym globie. Dzięki temu firma intensywnie się rozwija i z roku na rok zwiększa produkcję oraz przychody. Dogodne położenie w centrum Polski i Europy stwarza możliwość sprawnego dostarczania produktów do klientów w kraju, w Europie Zachodniej, Środkowej i Wschodniej, a bliskość portów bałtyckich ułatwia dotarcie do licznych odbiorców na wszystkich kontynentach.
Potrzeby
SOLAN potrzebował nowoczesnego systemu spełniającego wymagania szybko rosnącej firmy produkcyjnej, umożliwiającego zintegrowane zarządzanie wszystkimi obszarami działalności, opartego na współczesnych rozwiązaniach bazodanowych. Istotną kwestią była wydajna i stabilna praca na wielu stanowiskach komputerowych oraz możliwość sprawnego i automatycznego księgowania dokumentów handlowo-magazynowych na rozbudowanym, wielopoziomowym planie kont.
Wybór systemu
O wyborze systemu Navireo zdecydowała jego otwartość i konfigurowalność, obsługa dokumentów definiowalnych oraz możliwość tworzenia własnych sprawozdań finansowych. Oprócz wsparcia kluczowych dla firmy SOLAN obszarów działalności, takich jak handel, zakupy, gospodarka magazynowa i księgowość, program zagwarantował także możliwość rozszerzenia podstawowej funkcjonalności. Wsparcie techniczne, opieka posprzedażna i atrakcyjna cena były dodatkowymi atutami przemawiającymi za Navireo.
Wdrożenie
Instalację podstawowej wersji systemu oraz import danych (kontrahenci, towary) przeprowadzono w ciągu pierwszych dwóch dni wdrożenia. W następnej fazie zostały zaimportowane rozrachunki. Równolegle tworzono dodatkowe indywidualne rozwiązania i zestawienia dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa oraz szkolono pracowników. Zainstalowano następujące moduły: sprzedaż, sprzedaż detaliczna, magazyny, zamówienia, zakupy, kasa i bank, rozrachunki, księgi handlowe, środki trwałe, deklaracje i sprawozdania. Wdrożenie przeprowadziła firma ESTPOL z Łodzi przy udziale kierownika działu IT firmy SOLAN. Całość procesu przebiegła zgodnie z opracowanym planem, bez nieprzewidzianych utrudnień i problemów.
Korzyści
Wybór Navireo był dla nas zdecydowanie rozwiązaniem najbardziej optymalnym, a wdrożenie nowego oprogramowania umożliwiło nam dalszy rozwój. Dzięki systemowi możemy m.in. szybciej i wydajniej obsługiwać bieżące zadania w dziale finansowo-księgowym, jak i w dziale handlowym, a elastyczność systemu pozwala na tworzenie takich zestawień i wydruków, których potrzebujemy dokładnie w danym momenci
Wykorzystując system Navireo, SOLAN unowocześnił i usprawnił zarządzanie całym przedsiębiorstwem. Dzięki zintegrowanemu i efektywnemu działaniu poszczególnych działów firma może dalej się rozwijać, produkować dostosowane do potrzeb odbiorców wyroby i dystrybuować je w dowolne miejsce na świecie. Nowe oprogramowanie umożliwia m.in. generowanie własnych zestawień finansowych, uwzględniających specyfikę działalności produkcyjnej. Dzięki zautomatyzowaniu procesu księgowania dokumentów na rozbudowanym planie kont księgowych SOLAN może w łatwy sposób kontrolować i analizować koszty produkcji poszczególnych grup produktów oraz ich sprzedaż.