Informacje o kliencie
Piekarnia Sobowidz w Różynach (woj. pomorskie) to firma z wieloletnim doświadczeniem, oferująca pełny asortyment pieczywa i artykułów cukierniczych. Produkty wypiekane są według tradycyjnych, sprawdzonych receptur i spełniają wszystkie normy jakościowe. Piekarnia posiada kilkanaście własnych sklepów, dostarcza też pieczywo do innych placówek spożywczych oraz gastronomii.
Potrzeby
Wykorzystywane dotychczas w firmie programy stały się nieefektywne i nie wystarczały do obsługi rozwijającego się, nowoczesnego zakładu, tym bardziej, że nie były dostosowane do specyfiki działalności piekarniczej. Konieczne było zredukowanie nakładów pracy i czasu traconego przy wystawianiu dokumentów w kolejnych dniach dostaw, usprawnienie generowania planu produkcji tworzonego na podstawie dokumentów dostaw oraz sprawne rejestrowanie zwrotów pieczywa od klientów. Brakowało łatwego sposobu wprowadzania zaliczek i płatności cząstkowych oraz automatycznego generowania i drukowania faktur zbiorczych z wielu WZ i dla wszystkich wybranych klientów równocześnie. Piekarnia potrzebowała też przejrzystego narzędzia do kontrolowania stanu rozrachunków – zapłaconych i zaległych faktur.
Wybór systemu
O wyborze Navireo zadecydowała jego bogata funkcjonalność, która umożliwia zarządzanie wszystkimi bieżącymi procesami oraz rozwiązywanie przewidywanych problemów.
Co najważniejsze, system posiada wszystkie funkcje potrzebne do prowadzenia firmy z branży piekarniczej i cukierniczej. Jego dużą zaletą jest również możliwość rozbudowy o indywidualnie rozwiązania. Dodatkowe atuty to kompleksowa opieka posprzedażna i konkurencyjna cena.
Wdrożenie
Wdrożenie zrealizowała firma BTCh przy wsparciu specjalistów z działu Navireo firmy InsERT. Po zidentyfikowaniu potrzeb klienta przeprowadzono instalację systemu na dwóch komputerach. Wykonano konfigurację systemu, a także pozostałe standardowe prace wdrożeniowe wraz ze szkoleniami pracowników. Szczegółowej parametryzacji systemu dokonano na podstawie informacji przekazywanych na bieżąco przez pracowników firmy. Po dwóch miesiącach pracy rozszerzono wdrożenie o trzeci komputer oraz nowy serwer.
Korzyści
Wdrożenie systemu Navireo w wersji dla piekarni i cukierni w odczuwalny sposób zmniejszyło nakład pracy związany z przygotowaniem dokumentów magazynowych i handlowych. Szczególnie dobrze w naszej firmie sprawdziła się opcja zbiorczego wprowadzania zwrotów, fakturowania oraz całkowicie automatycznego, bez potrzeby jakiejkolwiek ingerencji operatora, wystawiania zbiorczych korekt związanych ze zwrotami pieczywa.
Dzięki wdrożeniu Navireo piekarnia w wydatny sposób usprawniła procesy zachodzące w firmie, szczególnie w strategicznych obszarach działalności. Skrócił się czas potrzebny do wystawienia dokumentów magazynowych i handlowych. System znacznie ułatwił przygotowanie planu produkcji, który ponadto w każdym momencie może być łatwo modyfikowany. Navireo umożliwia dwa sposoby wystawiania zbiorczych faktur do WZ. Pierwszy polega na odjęciu z WZ zwrotów towaru i wystawieniu tylko faktury zbiorczej, na której od razu są wydania pomniejszone o zwroty. Druga metoda to wystawienie z WZ faktury zgodnie ze specyfikacją z WZ, a następnie automatyczne wystawienie korekty wynikającej ze wszystkich zwrotów dotyczących tych WZ.