Informacje o kliencie
Firma składywęgla.pl zajmuje się sprzedażą hurtową i detaliczną węgla kamiennego. Fundamentem jest wysoka jakość sprzedawanego towaru, rzetelna kontrola nad wagą i sposobem składowania węgla oraz profesjonalna obsługa klienta. Firma istnieje od 2002 roku. Zaczynała od kilku składów na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Rosnące zainteresowanie klientów spowodowało rozszerzenie sieci do 150 oddziałów sprzedaży detalicznej na terenie całej Polski. Firma ciągle się rozwija i otwiera nowe składy. W roku 2013 planowane jest otwarcie kolejnych 150 oddziałów.

Potrzeby
Ze względu na stale powiększającą się sieć punktów sprzedaży detalicznej węgla oraz konieczność całościowego wglądu w aktualny stan firmy potrzebowaliśmy zintegrowanego systemu zarządzania, zapewniającego nadzorowanie online stanów węgla i zaawansowaną obsługę zamówień poszczególnych asortymentów w oddziałach – mówi Rafał Rusak, dyrektor finansowy firmy składywęgla.pl
Spółka szukała narzędzia, które umożliwi modelowanie i dopasowanie obiegu dokumentów do procesów zachodzących w firmie oraz dostosowanie dekretacji księgowej do specyfiki działalności. Firmie zależało na sprawnej kontroli uprawnień poszczególnych pracowników oraz elastycznej konfiguracji interfejsu programu.
Wybór systemu
O wyborze systemu Navireo zadecydowała jego efektywność kosztowa oraz bogata funkcjonalność, zaspokajająca potrzeby intensywnie rozwijającego się konsorcjum węglowego. Duże znaczenie miała również możliwość dostosowywania systemu do specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa, a także bardzo dobrze oceniana marka InsERT – producenta Navireo.
Potrzebowaliśmy rozwiązania, które umożliwi nam sprawną sprzedaż węgla w bardzo dużej liczbie placówek. Zależało nam m.in. na zmodyfikowanym i uproszczonym interfejsie, dostosowanym do potrzeb pracownika sprzedającego węgiel w każdym z naszych punktów. Niezmiernie ważna w takiej strukturze była również kontrola dostępu naszych pracowników do operacji i danych gromadzonych w systemie. Z powodu dynamicznego rozwoju firmy potrzebowaliśmy globalnego systemu, który spajałby w całość wszystkie procesy. Rozważaliśmy wdrożenie innych programów, ale mamy dobre doświadczenia z programami firmy InsERT. Po zaawansowanych negocjacjach wybór padł na system Navireo – mówi Rafał Rusak
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo w firmie składywęgla.pl, MMWork oraz MMGroup przeprowadziła firma Rewelia Sp. z o.o. we współpracy z działem IT konsorcjum. Zespół wdrożeniowy składał się z pięciu osób, a proces podzielony był na cztery etapy, które nie zakłóciły ciągłości sprzedaży.
W pierwszym etapie wymieniono stare oprogramowanie na nowy system w 17 punktach sprzedaży detalicznej, w których pracownicy rozpoczęli pracę zdalną przy wykorzystaniu usług oferowanych przez system Windows Terminal Server (RDP). Następnie zaopatrzono w system i podłączono do sieci kolejne punkty – łącznie 100 jednostek.
W ostatnim etapie wdrożenia przeprowadzono konsolidację danych powiązanych ze sobą podmiotów do wspólnej bazy oraz uruchomiono kolejne punkty sprzedaży do łącznej liczby 150. Wdrożono także moduły kadrowo-płacowe oraz dodatkowe funkcje dekretacji umożliwiające księgowanie z różnych obszarów w ujęciu magazynu.
Wykorzystywany serwer pracuje w oparciu o Windows Server 2008 R2 oraz SQL Server 2008 R2. Użytkownicy systemu Navireo łączą się zdalnie z centralą przedsiębiorstwa z wykorzystaniem protokołu RDP (Remote Desktop Protocol).
Korzyści
Spółka sładywęgla.pl zyskała kompleksowe narzędzie optymalizujące jego biznesową wydajność. System Navireo, dzięki możliwości modelowania, został drobiazgowo dostosowany do procesów zachodzących w firmie. Program daje się łatwo rozbudowywać, dlatego przedsiębiorstwo może wprowadzać kolejne zmiany. Można też na bieżąco kontrolować z centrali dostęp poszczególnych pracowników do określonych funkcji, a w razie potrzeby zmieniać zakres uprawnień.
Możliwość wglądu w bieżące procesy w firmie i zarządzanie każdym elementem z centrali sprawia, że możemy szybko i sprawnie reagować na to, co dzieje się w poszczególnych oddziałach. Praca dzięki systemowi Navireo jest bardziej efektywna i łatwiejsza – podsumowuje dyrektor finansowy Rafał Rusak
Plany na przyszłość
W najbliższym czasie system zostanie wdrożony w ponad 150 kolejnych punktach sprzedaży uruchamianych przez firmę składywęgla.pl.