Navireo
  • O programie
    • Dlaczego warto
    • Multimedia
    • FAQ
    • Technologia
    • Producent
    • Jak kupić?
  • Moduły
  • Aktualności
  • Referencje
  • Opinie
  • Skontaktuj się

Noban

Informacje o kliencie

Firma Noban zajmuje się handlem hurtowym papierosami, artykułami tytoniowymi, drobnymi akcesoriami oraz farmaceutykami dostępnymi bez recepty. Prowadzi również dystrybucję doładowań do telefonów komórkowych zarówno w postaci kart zdrapek, jak i poprzez terminale płatnicze. W centrali oraz 13 oddziałach w południowo-zachodniej Polsce zatrudnionych jest 50 osób. Handel realizowany jest zatem w 14 punktach. Ponadto firma zatrudnia kilkunastu vansellerów, którzy codziennie odwiedzają swoich klientów, prowadząc sprzedaż bezpośrednią i zbierając zamówienia.

noban_230x230

Potrzeby

Przed wdrożeniem zintegrowanego systemu Navireo firma pracowała na trzech różnych programach obsługujących sprzedaż poszczególnych artykułów (papierosy oraz wyroby tytoniowe, karty i doładowania, farmacja). Praca w oddziałach odbywała się na autonomicznie działających aplikacjach. Całość łączył system finansowo-księgowy, który za pomocą kilku zewnętrznych programów w sposób półautomatyczny ewidencjonował sprzedaż i rozrachunki z kontrahentami. Taki sposób organizacji przetwarzania danych był bardzo skomplikowany i wymagał bardzo dużo pracy związanej z synchronizacją danych z kilkunastu odrębnych aplikacji. Z tego powodu rzeczywisty stan przedsiębiorstwa znany był raz w miesiącu po synchronizacji wszystkich danych. Powodowało to również inne problemy wynikające między innymi z powielania kartotek kontrahentów, a w konsekwencji trudności w uzgodnieniu rozrachunków. Wszystko to uniemożliwiało sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem.

Celem, jaki firma chciała osiągnąć przez wdrożenie nowego systemu, była przede wszystkim możliwość bieżącego analizowania procesów biznesowych zachodzących w firmie, a także uproszczenie sposobu przetwarzania danych, zunifikowanie stanowisk sprzedaży i zautomatyzowanie procesów księgowania dokumentów.

„Najistotniejszymi problemami naszego dotychczasowego systemu informatycznego były niska wydajność przetwarzania danych oraz brak kontroli nad spójnością nomenklatury towarów i kontrahentów – mówi Zbigniew Kowalczyk, lider projektu wdrożenia. – Brak wydajności był szczególnie dotkliwy podczas tworzenia zestawień i generowania comiesięcznych sprawozdań branżowych. Brak spójności nazw towarów i kontrahentów natomiast powodował utrudnienia w zarządzaniu wartością magazynu i windykowaniu należności.” ”

Wdrożenie

Wdrożenie przeprowadził partner Insertu, firma CEnter z Nysy. Zespół wdrożeniowy liczył dwie osoby. Obaj wdrożeniowcy analizowali potrzeby firmy i poszczególnych użytkowników systemu oraz współtworzyli projekt wdrożenia, a także prowadzili szkolenia pracowników. Lider wdrożenia tworzył rozwiązania własne oraz analizy i zestawienia zaimplementowane w systemie.

Wdrożenie składało się z czterech etapów. Najpierw przeprowadzono analizę przedwdrożeniową – etap ten trwał miesiąc. W tym czasie zespół wdrożeniowy rozmawiał z pracownikami wszystkich działów przedsiębiorstwa, opisując procesy biznesowe realizowane przez poszczególnych pracowników. Efektem działań w tym okresie był projekt wdrożenia, czyli najważniejszy w całym procesie dokument, który określił zakres i harmonogram dalszych prac.

Etap drugi obejmował szkolenia personelu – ze względu na zaplanowany termin uruchomienia wersji produkcyjnej systemu tuż po Nowym Roku, obejmował przede wszystkim szkolenie pracowników działu sprzedaży i vansellerów. Szkolenia trwały dwa tygodnie, w sumie wzięło w nich udział ponad 30 osób.

W trzecim etapie nastąpiło przeniesienie danych kartotekowych oraz danych o rozrachunkach z kontrahentami. Proces ten rozłożony był na trzy części: próbne przeniesienie danych kartotekowych na 2 tygodnie przed właściwym przeniesieniem danych, ostateczne przeniesienie danych kartotekowych w ostatnim dniu pracy w starym roku oraz przeniesienie rozrachunków w tydzień po uruchomieniu wersji produkcyjnej.

Ostatni etap obejmował opiekę powdrożeniową i szkolenie pracowników działów księgowości oraz kadrowo-płacowego. Etap ten trwał 2 miesiące, w czasie których zespół wdrożeniowy pomagał rozwiązywać bieżące problemy, tworzył nowe zestawienia i analizy, a także modyfikował kompozycje pulpitów użytkowników oraz ich uprawnienia. W tym czasie odbywały się też szkolenia pracowników działów księgowości i kadrowo-płacowego, które ze względu na duże nasilenie prac w tych działach związane z zakończeniem roku i koniecznością uzgodnienia rozrachunków nie mogły odbyć się wcześniej.

System został wdrożony na ponad 30 stanowiskach stacjonarnych oraz na 11 stanowiskach mobilnych pracujących na palmtopach i mobilnym Navireo. Ze względu na zmianowy charakter pracy łączna liczba zapisanych w systemie użytkowników przekracza 60.

W czasie wdrożenia głównym problemem było takie zsynchronizowanie działań na poszczególnych etapach, aby z jednej strony nie sparaliżować bieżącej pracy firmy, z drugiej jednak osiągnąć efekt finalny w postaci terminowego uruchomienia wersji produkcyjnej systemu. Wysiłek zespołu wdrożeniowego i pracowników firmy Noban zaowocował tym, że przejście na nowy system odbyło się praktycznie w ciągu jednego dnia, a pierwsze faktury sprzedaży wygenerowane zostały 4 stycznia.

Korzyści

W efekcie wdrożenia systemu ERP Navireo firma zyskała bieżącą kontrolę nad procesami biznesowymi. System umożliwił monitorowanie zapasów magazynowych, stanu rozrachunków oraz stanu finansów. Stworzone w tym celu zestawienia i analizy dają klarowny obraz firmy. Są one dostępne w czasie rzeczywistym w dowolnym momencie i nie wymagają żadnych specjalnych działań. Zbigniew Kowalczyk, lider projektu wdrożenia:

„Już pierwsze tygodnie pracy na Navireo uwidoczniły wiele korzyści wynikających z usunięcia niedogodności poprzedniego systemu. Możliwe stało się m.in. centralne planowanie zamówień, bieżąca kontrola wartości magazynów w poszczególnych oddziałach, księgowanie, a tym samym kreowanie obrazu przedsiębiorstwa na bieżąco, bez konieczności wykonywania wielu skomplikowanych operacji konsolidujących dane. Niemniej jednak, to zamknięcie pierwszego miesiąca odsłoniło pełny potencjał Navireo. Pomimo braku doświadczenia personelu i różnic w sposobie obsługi pomiędzy dotychczasową, DOS-ową aplikacją a windowsowym Navireo, zamknięcie miesiąca przebiegło niemal zupełnie bezproblemowo, a czas potrzebny na wygenerowanie kompletu sprawozdań, z dotychczasowych kilku dni, zmniejszył się do kilkudziesięciu minut. Duża w tym zasługa firmy wdrożeniowej, która poprzez cierpliwe i merytorycznie wyczerpujące szkolenia, przygotowała personel firmy do tego przeskoku technologicznego.” ”

Zobacz inne wdrożenia

    Skontaktuj sie z nami

    Jesteśmy gotowi udzielić wszelkich informacji. Wybierz najwygodniejszą formę kontaktu: wypełnij poniższy formularz, zadzwoń 71 78-76-115 lub wyślij e-mail:

    Preferowany termin kontaktu:






    * Oświadczam, że zapoznałam/-em się z informacją o zasadach i celach przetwarzania danych osobowych.
    Administratorem danych osobowych podanych w zgłoszeniu jest InsERT S.A., z siedzibą we Wrocławiu, ul. Jerzmanowska 2, 54-519 Wrocław, zwana dalej Administratorem.
    Dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną za pomocą formularza kontaktowego.
    Przysługujące prawa: dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
    Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest tutaj.
    Jeżeli chce Pani/Pan być informowana/-y na bieżąco o ważnych zmianach w programach, innych produktach i usługach, ofertach oraz komunikatach skierowanych do naszych klientów, prosimy o wyrażenie odpowiedniej, dobrowolnej zgody na taką komunikację i przekazywanie informacji:
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez InsERT S.A. końcowych urządzeń telekomunikacyjnych w celu przekazywania na podany przeze mnie adres e-mail i/lub numer telefonu informacji o ważnych zmianach w programach, informacji handlowych związanych z działalnością InsERT S.A., w tym w szczególności ofert, cenników i innych informacji, służących promocji towarów i usług, w formie:

    Materiały informacyjne

    Przygotowaliśmy materiały informacyjne, dzięki którym można lepiej poznać funkcje i możliwości naszego systemu ERP oraz dowiedzieć się, jak przebiega wdrożenie.

    Pobierz

    Navireo

    • Aktualności
    • Moduły Navireo
    • O programie
    • Referencje
    • Jak kupić?

    Dla Partnerów

    • Zaloguj się
    • Przypomnienie hasła
    • Jak zostać Partnerem?
    • Formularz zgłoszeniowy
    • Harmonogram szkoleń

    Kontakt

    • [email protected]
    • (71) 78 - 76 - 115

    Dołącz do nas

    • Navireo na facebooku
    Insert
    Copyright © 2023 InsERT S.A. - Unit4 Polska sp. z o.o.

    InsERT S.A. w swoich witrynach internetowych wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

    Close