Informacje o kliencie
Migra sp. z o.o. to prywatna firma produkcyjna, która powstała w 1992 roku. Specjalizuje się w wykonawstwie spawanych konstrukcji stalowych m.in. dla przemysłu kolejowego, górniczego, a także okrętownictwa, automotivu i budownictwa. Produkuje ramy generatorów w elektrowniach wiatrowych i dźwigach do szalup ratunkowych, części do pojazdów i maszyn budowlanych oraz podzespołów do zmechanizowanych obudów ścianowych pracujących pod ziemią. Posiada hale produkcyjne o łącznej powierzchni 2600 m², wyposażone w suwnice oraz specjalistyczne maszyny i urządzenia do profesjonalnego przygotowania detali w zakresie krojenia, prostowania oraz wszelkiego rodzaju obróbki mechanicznej materiału. Miesięczna zdolność produkcyjna firmy wynosi około 150 ton wysoko przetworzonych konstrukcji stalowych z dużym udziałem spawania, solidnie zabezpieczonych antykorozyjnie.
Korzyści
Już w trakcie wdrażania Navireo ERP zauważyliśmy zwiększenie wydajności pracy oraz łatwiejszy przepływ informacji między działami firmy. System znacznie usprawnił zarządzanie informacjami m.in. o stanach magazynowych, postępie w produkcji jak również kontrolę finansów. Dużym plusem są oczywiście przeprowadzane na bieżąco aktualizacje, co pozwala nam na monitorowanie zmian w przepisach podatkowych i gwarantuje pewność, że stosowane przez nas zasady księgowe są zgodne z najnowszymi zarządzeniami. Dzięki wprowadzonemu systemowi magazynowania w Navireo ERP mamy większą kontrolę nad dostawami detali i monitorowaniem bieżącej produkcji dla naszego największego zagranicznego klienta. Pozwala nam to na precyzyjne zaplanowanie zamówień materiałów i utrzymania ciągłości produkcji, a także śledzenie jej historii, m.in. poprzez szybki dostęp do numerów seryjnych wyprodukowanych sztuk czy informacji, w której wysyłce i do jakiego zamówienia została dostarczona konkretna sztuka do klienta. Usprawniliśmy również proces fakturowania, integrując go ze stanem magazynowym i produkcją.
Bartosz Grabowski, project manager w Migra.
Potrzeby
Wraz z rozwojem firmy i rosnącą liczbą klientów, najpilniejszą potrzebą okazało się usprawnienie systemu monitorowania zamówień i stanów magazynowych oraz ulepszenie przepływu informacji o stopniu realizacji bieżących produkcji. Do tej pory przedsiębiorstwo bazowało na kilku niezbyt dobrze zintegrowanych ze sobą systemach, co w ostatnich latach okazało się już niewystarczającym rozwiązaniem. Potrzebny był więc program, który umożliwi łatwy i pełny dostęp w jednym miejscu do wiarygodnych informacji z każdego etapu produkcji – począwszy od planowania zaopatrzenia, zamówień, dostaw materiałów i produkcji, a skończywszy na monitorowaniu wysyłek gotowych towarów do klienta i fakturowaniu. Kolejną potrzebą było usprawnienie pracy w dziale księgowości. Stary system m. in. nie kontrolował zmian w przepisach, nie wyłapywał błędów księgowych czy nie posiadał funkcji tworzenia sprawozdań finansowych.
Wybór systemu
Po przyjrzeniu się ewentualnym opcjom usprawnienia i zintegrowania pracy konkretnych działów firmy oraz analizie rozwiązań dostępnych na rynku, wybór jednogłośnie padł na Navireo ERP. Przemawiała za nim m.in. bogata funkcjonalność, przejrzystość i łatwość w obsłudze oraz możliwość stopniowego wprowadzania systemu do poszczególnych działów w firmie, a co najważniejsze otwartość na rozbudowę o indywidualne moduły. Dużym plusem okazało się również profesjonalne wsparcie zespołu wdrożeniowego.
Wdrożenie
Wdrożenie przeprowadziła firma ACENTER S.C.. Po wysłuchaniu najpilniejszych potrzeb i oczekiwań Migry, m.in. dotyczących usprawnienia pracy, przygotowano stanowiska, przeprowadzono pierwsze instalacje i migrację danych, a następnie szkolenie. Po zakończeniu wdrożenia pracownicy firmy otrzymali czas na przyswojenie nowego systemu i przekazanie ewentualnych uwag dotyczących personalizacji poszczególnych modułów.
Plany
Rozbudowa systemu oraz wdrożenie nowych stanowisk i modułów w magazynie, jak również w dziale kadr i płac.