Informacje o kliencie
MEBEL-STYL ze Świdnicy to największy salon meblowy w regionie. Oferuje meble w różnych stylach, polskich i zagranicznych marek. Wśród nich meble kuchenne, materace, meble do salonu, pokoju dziecięcego i pozostałych pomieszczeń. Wszystko jest wyeksponowane w jednym miejscu, w stylowych i nowoczesnych aranżacjach. Z salonu w Świdnicy korzystają klienci z najbliżej okolicy, a także z Wałbrzycha, Wrocławia czy Dzierżoniowa. Przy wyborze mebli i akcesoriów mogą korzystać z fachowej pomocy firmowych konsultantów. Przedsiębiorstwo zatrudnia pracowników z pasją, zaangażowaniem i życzliwym podejściem do klientów. Asortyment dobierany jest starannie, aby móc zaproponować najwyższą jakość w możliwie niskiej cenie.
Potrzeby i wybór systemu
MEBEL-STYL potrzebował systemu, który rozwiąże specyficzne problemy wynikające z rodzaju prowadzonej działalności. W branży meblowej najważniejszym dokumentem jest zamówienie klienta, a 90% sprzedaży wiąże się ze sprowadzaniem towarów od producentów pod konkretne zamówienie. Utrudnieniem jest także duża liczba dostawców (MEBEL-STYL ma ich około 40) i bogata, zróżnicowana oferta asortymentowa. Salon oferuje produkty standardowe oraz konfigurowane, w których wybiera się tkaniny, drewno i inne opcje. Potrzebne było zatem oprogramowanie, które ma rozbudowany system zamówień i jest na tyle elastyczne, aby można je było łatwo dostosować do bieżących potrzeb. Ważna była także obsługa faktur zaliczkowych.
Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań, firma zdecydowała się na Navireo ERP.
Jedynym programem, który był w stanie spełnić większość naszych oczekiwań, było Navireo ERP, rozbudowane o dodatkowe funkcje, realizowane przez firmę wdrożeniową. Największym atutem systemu jest możliwość wprowadzania modyfikacji i dopasowywania go do działalności naszej firmy, a także prosty i intuicyjny interfejs.
Adam Kosiński, współwłaściciel MEBEL-STYL.
Wdrożenie
Wdrożenie w kilku etapach zrealizowała firma Acenter z Nysy. Na początku przygotowano listę potrzeb i procesów, które powinny zostać zrealizowane, a następnie oszacowano możliwości ich realizacji. W kolejnej fazie opracowano gotowe rozwiązania, wdrożono je na 6 stanowiskach i przeszkolono pracowników.
Dzięki Navireo ERP udało nam się usprawnić i częściowo zautomatyzować najważniejsze procesy w naszej firmie. Zyskaliśmy kontrolę nad najważniejszymi procesami biznesowymi, wyeliminowaliśmy błędy w wysyłaniu zamówień, monitorujemy sprzedaż w podziale na grupy produktowe, oszczędzamy czas i nakłady pracy – mówi Adam Kosiński, współwłaściel MEBEL-STYL.
Dzięki Navireo ERP wprowadzono dodatkowe, indywidualne rozwiązania. Towar do kartoteki dodawany jest na podstawie wzorca, z uzupełnionymi cechami indywidualnymi wybranymi przez klienta, takimi jak numer tkaniny, wybarwienie drewna itp. Nie trzeba tworzyć wszystkich opcji produktu w kartotece. Zamówienia klientów są automatycznie przetwarzane na zamówienia do dostawców i wysyłane z uzupełnionymi cechami towaru. Uzyskano kilka form wysyłki zamówień dostosowanych do różnych procedur poszczególnych dostawców: automatyczne wysyłanie e-mailem, eksport do pliku i import do portalu dostawcy, wydruk i wysyłanie ręczne. Zorganizowano przyjmowanie zaliczek i wystawianie faktur zaliczkowych wraz z kontrolą nad ich rozliczaniem. Wprowadzono import towarów do kartoteki z odpowiednio sformatowanego pliku XLS. MEBEL-STYL wykorzystuje także m.in. rozbudowane zestawienia sprzedaży i zamówień, w podziale na producentów i grupy towarowe, import przelewów z bankowości
Korzyści
Dzięki Navireo ERP udało nam się usprawnić i częściowo zautomatyzować najważniejsze procesy w naszej firmie. Zyskaliśmy kontrolę nad najważniejszymi procesami biznesowymi, wyeliminowaliśmy błędy w wysyłaniu zamówień, monitorujemy sprzedaż w podziale na grupy produktowe, oszczędzamy czas i nakłady pracy.
Adam Kosiński, współwłaściel MEBEL-STYL.
Dzięki Navireo ERP wprowadzono dodatkowe, indywidualne rozwiązania. Towar do kartoteki dodawany jest na podstawie wzorca, z uzupełnionymi cechami indywidualnymi wybranymi przez klienta, takimi jak numer tkaniny, wybarwienie drewna itp. Nie trzeba tworzyć wszystkich opcji produktu w kartotece. Zamówienia klientów są automatycznie przetwarzane na zamówienia do dostawców i wysyłane z uzupełnionymi cechami towaru. Uzyskano kilka form wysyłki zamówień dostosowanych do różnych procedur poszczególnych dostawców: automatyczne wysyłanie e-mailem, eksport do pliku i import do portalu dostawcy, wydruk i wysyłanie ręczne. Zorganizowano przyjmowanie zaliczek i wystawianie faktur zaliczkowych wraz z kontrolą nad ich rozliczaniem. Wprowadzono import towarów do kartoteki z odpowiednio sformatowanego pliku XLS. MEBEL-STYL wykorzystuje także m.in. rozbudowane zestawienia sprzedaży i zamówień, w podziale na producentów i grupy towarowe, import przelewów z bankowości.