O kliencie
Marbex jest bezpośrednim importerem dywanów z całego świata, obecnym na polskim rynku od 1991 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty najlepszych i największych światowych producentów, w tym między innymi z Polski, Belgii, Turcji, Ukrainy, Indii, Chin, Egiptu czy Nepalu. Przedsiębiorstwo jest kreatorem przyszłych stylów i trendów w branży, co daje jego odbiorcom przewagę na konkurencyjnym rynku. Od wielu lat jest także stałym uczestnikiem największych tragów dywanowych na świecie, np. Dometexu w Hanowerze i Szanghaju, a także innych wystaw w kraju i za granicą, w tym Turcji i Indiach. Głównym celem firmy na przyszłość jest umocnienie się na pozycji lidera hurtowego rynku dywanów w Polsce.
Potrzeby
Marbex używał dotychczas, zarówno w centrali, jak i oddziałach, tzw. systemów pudełkowych. Ze względu na niezwykle dynamiczny rozwój firmy, pojawiła się potrzeba wdrożenia bardziej zaawansowanego narzędzia, które umożliwi kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem oraz zintegruje wszystkie procesy i informacje w jednym systemie. Konieczne było także zespolenie 3 oddziałów z platformą internetową B2B.
Wybór systemu
Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań, Marbex zdecydował się na wdrożenie Navireo ERP. Architektura oraz funkcjonalność systemu dawały najwyższą gwarancję realizacji założeń rozwojowych firmy. Można było bezproblemowo zachować i przenieść informacje z poprzednio używanych programów, zintegrować oddziały i umożliwić im pracę on-line. Analiza potrzeb biznesowych wykazała, że oprócz szerokiej, standardowej funkcjonalności systemu, zostanie wdrożonych ponad 30 modułów stworzonych specjalnie dla przedsiębiorstwa. System ERP Naviero, programistyczna Sfera Navireo oraz doświadczony zespół firmy wdrożeniowej dawały gwarancję realizacji wyznaczonych celów.
Wdrożenie
Za skutecznie zrealizowane wdrożenie odpowiedzialna była firma Atisoft. Prace rozpoczęły się od szerokiej analizy przedwdrożeniowej, przeprowadzonej wraz z Klientem. Ustalone zostały szczegóły potrzeb biznesowych i technicznych oraz plan z harmonogramem wdrożenia. Start systemu Navireo poprzedziła skomplikowana migracja danych z używanych przez firmę wcześniej programów w obszarach: magazyn, handel, finanse i księgowość. Utworzone zostały nowe funkcjonalności. W dalszej części wdrożenie obejmowało przeszkolenie użytkowników systemu, a po jego starcie firma Atisoft zajęła się wsparciem powdrożeniowym.
Korzyści
Mieliśmy już pozytywne doświadczenia z programami InsERT, więc przejście na Navireo ERP było naturalną koleją rzeczy przy rozroście firmy. System przyspieszył naszą pracę, automatyzując wiele czasochłonnych procesów, w tym takich jak otrzymywanie zamówień od kontrahentów czy przyjmowanie towarów od dostawców. Navireo pozwoliło nam na wdrożenie wielu dedykowanych rozwiązań.
Elżbieta Nowak – wiceprezes zarządu Marbex Sp. z o.o.
Wdrożenie systemu Navireo przyspieszyło rozwój firmy. Przedsiębiorstwo zyskało m.in. wspólną bazę magazynową, dzięki czemu komunikacja i współpraca między poszczególnymi działami uległa znaczącej poprawie. Możliwość swobodnego wzbogacania kartotek systemu o pola własne pozwoliła na przeprowadzanie dokładniejszych analiz potrzeb firmy, co przełożyło się na łatwiejszą współpracę z dostawcami.
Marbex uzyskał również możliwość automatycznego generowania przecen, integrację z sieciami handlowymi (ECOD), automatyczną kompletację towarów, integrację z systemem B2B, moduł kurierski do obsługi wysyłek, moduł do generowania dokumentów przecen oraz moduł generowania zamówień do dostawców z analizą sprzedaży. Otrzymał nową funkcjonalność do współpracy z kolektorem danych, a także opcję stosowania różnych cen dla oddziału czy lokalizacji.
Plany firmy
Dalsza rozbudowa i automatyzacja procesów.