Informacje o kliencie
KK Polska zajmuje się importem i dystrybucją artykułów spożywczych stosowanych w kuchniach Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Firma jest oddziałem rodzinnego przedsiębiorstwa handlowego Kreyenhop & Kluge, działającego od 1933 roku. Tak duże doświadczenie w handlu artykułami spożywczymi z Azji czyni z KK Polska eksperta, który chętnie dzieli się wiedzą ze swoimi klientami. „Wyszukane z Dalekich Krain” to hasło przewodnie, które determinuje staranny dobór oferowanego asortymentu. Klienci otrzymują możliwość sensorycznego doświadczania egzotycznych smaków dzięki autentycznym produktom najwyższej jakości. Firma posiada bogate portfolio produktowe – od makaronów, przez ryż, sosy, pasty, produkty do sushi, azjatyckie alkohole i asortyment non-food. Oferta skierowana jest do różnych kanałów dystrybucji, w tym sieci detalicznych, gastronomii, hurtowni czy przemysłu. KK Polska systematycznie poszerza swój asortyment o artykuły spożywcze z nowych kierunków świata, w tym z Ameryki Północnej i Południowej. Obecnie KK Polska to 42 topowe marki, tysiące oferowanych produktów eksportowanych z ponad 21 krajów, a także 100% zadowolenie klientów, którzy zaufali produktom KK Polska. Jako firma działająca na arenie międzynarodowej oraz wspierająca ekonomię poprzez promowanie różnorodności autentycznych kuchni i produktów, KK Polska chce przyczynić się do pozytywnego rozwoju gospodarczego i społecznego krajów pochodzenia dystrybuowanych towarów.
Korzyści
Navireo ERP unowocześnił naszą orientalno-handlową działalność. Wdrożenie systemu usprawniło przepływy towarów, co jest kluczowe w branży spożywczej. Traceability i kontrola nad produktami w łańcuchu dostaw jest w dzisiejszych czasach podstawą zarówno we współpracy z partnerami, jak i w uzyskiwaniu nowych certyfikatów. Navireo integruje poszczególne obszary naszej działalności, dzięki czemu wszystko mamy w jednym programie. System zautomatyzował wiele procesów i przyspieszył wykonywanie monotonnych zadań, co pozwala nam poświęcać więcej uwagi relacjom z klientami i dalszej ekspansji. Elastyczność i wyjątkowa otwartość programu umożliwia jego optymalne dostosowanie do naszych potrzeb. Dzięki modułowi Fabryka Obiektów, z wykorzystaniem naszego działu IT, niewielkim nakładem pracy, czasu i kosztów, możemy wprowadzać nowe funkcje, a także rozszerzać istniejące, uwzględniające specyficzne dla nas i naszej branży potrzeby. Tak na przykład opracowaliśmy rozbudowaną kartę produktową, która zawiera najważniejsze informacje o produkcie, a także stworzyliśmy kompleksowy moduł do obsługi reklamacji oraz moduł do zarządzania kontenerami sprowadzanymi z Azji, działający równolegle z zamówieniami do dostawców krajowych i z Unii Europejskiej.
Andrzej Sternal, Żywicki, kierownik Działu IT w KK Polska.
Wprowadzenie nowoczesnych kolektorów danych zautomatyzowało pracę w magazynie oraz zamówieniach. Wyeliminowano błędy wynikające z ręcznego zapisywania danych, znacząco zmniejszając zużycie papieru. System z wykorzystaniem indywidualnie stworzonych rozwiązań, usprawnił obsługę zamówień, w tym import z EDI oraz import z plików Excel. Dzięki dodatkowym, definiowalnym dokumentom w systemie Navireo ERP, KK Polska może na bieżąco tworzyć osobne, dostosowane do aktualnych potrzeb podtypy dokumentów, takie jak oferty czy zamówienia kontenerowe.
Potrzeby
Dynamiczny rozwój firmy wygenerował nowe potrzeby w zarządzaniu i doborze narzędzi wspierających. Poprzedni system tzw. pudełkowy stał się niewystarczający. Przedsiębiorstwo potrzebowało rozwiązania, które zintegruje poszczególne obszary działalności oraz przypisane do nich programy, a jednocześnie spełni rosnące wymagania stawiane przez sieci handlowe. Firma KK Polska poszukiwała narzędzia, które będzie można dostosowywać na bieżąco do jej indywidualnych potrzeb.
Wybór systemu
Po przeprowadzeniu monitoringu rynku i ocenie funkcjonalnej kilku systemów zarząd spółki podjął decyzję o inwestycji w Navireo ERP. System uznano za najbardziej intuicyjny, bogaty funkcjonalnie, elastyczny i otwarty na nowe rozwiązania. Firma miała już pozytywne doświadczenia z oprogramowaniem tego samego producenta, co dodatkowo przemówiło za wyborem Navireo ERP. Ważnym argumentem było również łatwe przejście do nowego systemu, bezproblemowe przeniesienie danych, znajomość obsługi oraz obniżone potrzeby szkoleniowe pracowników, co przekłada oszczędność środków, czasu i nakładów pracy. Firma doceniła szerokie wsparcie techniczne i merytoryczne producenta systemu.
Wdrożenie
Główną część wdrożenia realizowała firma BTCH z Gdańska. We wdrożeniu uczestniczyła także firma aCenter z Nysy (rozwój części magazynowej) oraz Rewelia z Bydgoszczy (księgowość). Proces podzielono na etapy. W pierwszej kolejności dokonano aktualizacji i przeniesienia danych z poprzedniego programu. Następnie zaimplementowano usprawnienia w procesach sprzedażowo-magazynowych. Etap ten obejmował obsługę zamówień, w tym usprawnienie wprowadzania zamówień do systemu, zautomatyzowanie przyjęć i wydań towarów przy użyciu kolektorów danych oraz wdrożenie Traceability. Później zmodyfikowano system księgowy w celu uzyskania precyzyjnych wyników finansowych.
Plany na przyszłość
W najbliższej przyszłości firma planuje m.in. rozbudowę modułu WMS, implementacje nowych polityk cenowych oraz dalsze usprawnianie kalkulacji cenowych.