Dane klienta
Profil przedsiębiorstwa: firma handlowo-usługowa
Charakterystyka: sprzedaż artykułów higienicznych i maszyn sprzątających
Liczba zatrudnionych: poniżej 30 osób
Wdrożenie: powyżej 10 stanowisk
Informacje o kliencie
Higiena Serwis działa w branży środków czystości od 1998 roku. Dzięki zdobytemu przez lata doświadczeniu stała się cenionym dostawcą rozwiązań higienicznych i osiągnęła pozycję branżowego lidera. Firma specjalizuje się w kompleksowej obsłudze klientów instytucjonalnych, dostarczając środki czystości oraz maszyny sprzątające. Oferuje także możliwość wynajmu sprzętu. Proponowane rozwiązania spełniają warunki bezpieczeństwa, posiadają wymagane atesty i zaświadczenia. Higiena Serwis kładzie nacisk na profesjonalizm w działaniu oraz dobór najwyższej jakości środków, czego efektem są umowy dystrybucyjne na sprzedaż produktów wiodących marek w Polsce.
Potrzeby
Używane dotychczas przez Higienę Serwis oprogramowanie nie było w stanie sprostać rosnącym wymaganiom. Firma potrzebowała systemu, który usprawniłby zarządzanie, uporządkował poszczególne sfery działalności i umożliwił dalszy rozwój. Poszukiwano rozwiązania pozwalającego m.in. na ścisłą integrację procesów handlowych, magazynowych i marketingowych oraz prowadzenie sprzedaży internetowej.
Wybór systemu
Opierając się na dokładnej analizie własnych potrzeb i kryteriów, które powinien spełniać nowy system, Higiena Serwis zdecydowała się na Navireo firmy InsERT. Wszechstronność i elastyczność wybranego rozwiązania gwarantowały dopasowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Na decyzję miały wpływ również m.in.: zintegrowanie i kompleksowość dostępnych modułów, możliwość pracy zdalnej, obsługa księgowości oraz połączenie systemu ze sklepem internetowym. Doceniono dostępną opiekę posprzedażną oraz atrakcyjną cenę.
Wdrożenie
Podczas analizy przedwdrożeniowej ustalono schemat prac w całej firmie oraz w poszczególnych działach. Zidentyfikowano potrzeby przyszłych użytkowników i dostosowano do nich zakres i harmonogram wykonywanych czynności. Proces rozpoczęto od migracji danych z poprzedniego programu. W pierwszym etapie zostały wdrożone moduły handlowe, magazynowe, CRM i internetowy system obsługi klienta. Z uwagi na konieczność zintegrowanej obsługi księgowej w drugim etapie zaimplementowano moduły księgowe, kadrowo-płacowe, środki trwałe oraz moduł finansowy. Po wdrożeniu każdego z modułów przeprowadzono profesjonalne szkolenia użytkowników.
Wdrożenie przeprowadziła firma Atisoft.
Korzyści
Zakup Navireo był trafioną inwestycją. Wdrożenie umożliwiło dalszy rozwój i usprawniło procesy zachodzące w naszej firmie. Szczególnie ważne dla nas jest usprawnienie obsługi klienta i sprzedaży, łącznie z aplikacjami wspierającymi przedstawicieli w terenie i sklepem internetowym. Zaskoczyła nas intuicyjność i łatwość obsługi systemu.
Dzięki wykorzystaniu Navireo, przy współpracy z internetową platformą, Higiena Serwis sprawniej zarządza procesami biznesowymi. Duże korzyści przynosi szybszy dostęp do informacji handlowych i finansowych, a także możliwość przeprowadzania analiz w dowolnym zakresie, na podstawie standardowych zestawień dostępnych w Navireo oraz stworzonych przez serwisantów na indywidualne zamówienie. Wdrożone rozwiązania CRM poprawiły jakość i efektywność obsługi ponad 1000 klientów Higieny Serwis. Gromadzona w programie historia zakupów pozwala na przygotowywanie indywidualnych ofert. Handlowcy dostali zintegrowane z systemem narzędzie CRM do pracy poza firmą – dane klientów oraz zakres zamawianych produktów wprowadzane są na bieżąco do programu, co znacznie przyspiesza realizację zamówień. Z kolei moduł sprzedaży internetowej przyczynił się do lepszej obsługi klientów sklepu internetowego.
Navireo usprawnił również pracę działu księgowości, który codziennie dekretuje istniejące w systemie dokumenty i generuje dużą liczbę nowych.