Informacje o kliencie
Piekarnia-Cukiernia Wojciech Grygier powstała kilka lat temu w Wilkowicach koło Leszna. W jej ofercie znajduje się obecnie prawie 50 rodzajów pieczywa (zarówno pakowanego, jak i niepakowanego, świeżego i o przedłużonej trwałości) oraz ok. 100 wyrobów ciastkarsko-cukierniczych (m.in. drożdżówki, pączki, bułki słodkie, torty, ciasta i ciastka). Podstawą działania są naturalne składniki i tradycyjne receptury wypieku. Firma wykonuje również nietypowe zamówienia, dostosowując technologię i termin wykonania do potrzeb klienta. Piekarnia wyposażona jest w nowoczesne linie do produkcji pieczywa. Rozbudowana sieć logistyczna gwarantuje najwyższą jakość produktów.
Potrzeby
Wraz z rozwojem firmy i pozyskiwaniem nowych kontrahentów dotychczas używane oprogramowanie stawało się niewystarczające. Przedsiębiorstwo potrzebowało rozwiązania, które usprawni i uprości obieg dokumentów. Zaczęto poszukiwać zintegrowanego systemu dopasowanego do potrzeb piekarni i cukierni, umożliwiającego właściwe zarządzanie zamówieniami i wydaniami towaru do sklepów, obsługę zwrotów pieczywa, zbiorcze fakturowanie na podstawie dokumentów wydania czy planowanie produkcji w oparciu o składane przez klientów zamówienia.
Wybór systemu
O wyborze Navireo zdecydowała przede wszystkim jego bogata funkcjonalność oraz rozwiązania dostosowane do specyfiki działalności piekarni i cukierni. System jest wyposażony we wszystkie funkcje niezbędne do obsługi przedsiębiorstw z tej branży. Duży wpływ na wybór miała też możliwość elastycznej rozbudowy systemu o indywidualne rozwiązania, a także konkurencyjna cena licencji i kompleksowa opieka posprzedażna.
Wdrożenie
Jako firmie wdrożeniowej, największą satysfakcję sprawił nam uzyskany efekt tak znacznego usprawnienia pracy osób zajmujących się zarządzaniem dokumentami i prowadzących rozrachunki z klientami. Naturalnie jest to jednym z głównych celów każdego naszego wdrożenia.
Wdrożenie przeprowadził zespół pracowników firmy Tespin. Po przeanalizowaniu potrzeb klienta przygotowano mechanizmy przeniesienia danych ze starego systemu w uzgodnionym wcześniej zakresie, przeprowadzono instalację i konfigurację systemu, a także pozostałe standardowe prace wdrożeniowe. Następnie specjaliści z firmy Tespin przeszkolili użytkowników. W dalszym etapie wdrożenia dokonano szczegółowej parametryzacji systemu na podstawie bieżących uwag przekazywanych przez pracowników piekarni.
Korzyści
System Navireo uprościł wiele procesów związanych z generowaniem i obiegiem dokumentów w firmie, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki prowadzonej przez nas działalności. Ma to bardzo korzystny wpływ na efektywność pracy. Szybko przekonaliśmy się, że Navireo to był bardzo trafny wybór.
Nowy system zautomatyzował wiele dotychczasowych czynności, m.in. umożliwił wielowariantowe powielanie dokumentów wydań towaru, fakturowanie wraz z obsługą zwrotów pieczywa, planowanie produkcji z uwzględnianiem zmian wprowadzanych na bieżąco do zamówień od klientów, czy też bardzo wygodną obsługę dokumentów dla kierowców i dysponentów towaru. Szczególne usprawnienie funkcjonowania piekarni przyniosła zbiorcza obsługa zwrotów oraz seryjne wydruki dokumentów.