Informacje o kliencie
Firma CER MOTOR została założona w 1980 roku przez Cezarego i Elżbietę Ruszkowskich. W latach 70. i 80. Cezary Ruszkowski był czynnym kierowcą rajdowym i wyścigowym. Wielokrotnie zdobywał tytuł mistrza i wicemistrza Polski, sam przygotowywał silniki do swoich samochodów. Wiedza i doświadczenie zdobyte w sporcie samochodowym leżą u podstaw sukcesu firmy. CER MOTOR jest bezpośrednim importerem i zapewnia najszerszą ofertę części silnikowych do aut zachodnich, japońskich, koreańskich, zarówno osobowych, jak i dostawczych oraz ciężarowych. W 2004 roku szeroki asortyment został dodatkowo poszerzony o części silnikowe do maszyn rolniczych i budowlanych. Efektem ciągłego podwyższania jakości towarów i usług firmy było wdrożenie w 2006 roku Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000. Obecnie CER MOTOR zatrudnia ok. 100 pracowników, z czego połowę w centrali, a drugą połowę w 20 filiach na terenie całego kraju.
Potrzeby
Główne potrzeby zgłaszane przez firmę CER MOTOR ogniskowały się wokół dostosowywania oprogramowania do własnych potrzeb, profilowania danych i personalizacji interfejsu użytkownika. Należało podłączyć wszystkie filie do jednego zintegrowanego systemu i poprawić wydajność jego działania, umożliwić sprawne uruchomienie w środowisku terminalowym w oparciu o Active Directory oraz rozbudowywanie systemu szczególnie w obrębie obsługi logistyki wewnętrznej (obsługa zamówień z filii, domagazynowanie, odmagazynowanie, sterowanie rotacją towarów, itp.). Istotna była też integracja z katalogami dostawców oraz usprawnienie logistyki magazynowej.
Wybór systemu
Decydując się na zmianę oprogramowania, firma CER MOTOR chciała otrzymać wydajny i skalowalny system, spełniający wiele specyficznych wymagań oraz umożliwiający dalszą rozbudowę. O wyborze Navireo przesądziły: nowoczesność rozwiązań, możliwość poprawienia wydajności i skalowalności, nieskomplikowana rozbudowa systemu o nowe moduły, cena licencji systemu oraz łatwość migracji danych z używanego dotychczas systemu InsERT GT.
Wdrożenie
Wdrożenie systemu Navireo przeprowadziła firma inSolutions. W skład zespołu wdrożeniowego weszło osiem osób – cztery z firmy CER MOTOR oraz czterech specjalistów z inSolutions.
Łukasz Kristof, firma inSolutions – Głównym zadaniem, które stało przed nami, było przygotowanie infrastruktury oraz systemu tak, aby możliwa była sprawna i wygodna praca po podłączeniu wszystkich filii. Kolejną kwestią było opracowanie odpowiednich procedur wdrożenia, umożliwiających bezproblemowe przejście na nowy system
Największym wyzwaniem było wdrożenie systemu tak, aby skończywszy pracę w sobotę po godzinie 15, można było rozpocząć pracę z nowym systemem w poniedziałek rano. Cała operacja zakończyła się sukcesem.
Następne zadanie – już po wdrożeniu systemu – polegało na przygotowaniu przez inSolutions kolejnych modułów dodatkowych, które uprościły obsługę procesów zachodzących w firmie CER MOTOR. Jednym z tych modułów jest rozszerzenie do zarządzania stanami magazynów w filiach, które automatycznie domagazynowuje i odmagazynowuje filie na podstawie ich statystyk sprzedaży. Dodatkowo został przygotowany moduł, który rozszerza możliwości systemu w zakresie definiowania polityk cenowych.
Elżbieta Ruszkowska, wiceprezes zarządu CER MOTOR – Do wdrożenia przygotowaliśmy się bardzo starannie, poświęcając sporo czasu na przygotowanie wizji, opracowanie procedur oraz wstępne przeszkolenie użytkowników. Dzięki pomocy specjalistów z firmy inSolutions przejście z jednego systemu na drugi odbyło się sprawnie i bez paraliżu pracy w firmie.
Największym wyzwaniem było wdrożenie systemu tak, aby skończywszy pracę w sobotę po godzinie 15, można było rozpocząć pracę z nowym systemem w poniedziałek rano. Cała operacja zakończyła się sukcesem. W ciągu następnych dwóch dni pracownicy CER MOTOR i inSolutions wspólnie podłączali do systemu kolejne filie. Jednocześnie dopracowywany był moduł obsługi zamówień wewnętrznych, dzięki któremu filie mogą składać zamówienia.
Następny etap – już po wdrożeniu systemu – polegał na przygotowaniu przez inSolutions kolejnych modułów dodatkowych, które uprościły obsługę procesów zachodzących w firmie CER MOTOR. Jednym z tych modułów jest rozszerzenie do zarządzania stanami magazynów w filiach, które automatycznie domagazynowuje i odmagazynowuje filie na podstawie ich statystyk sprzedaży. Dodatkowo został przygotowany moduł, który rozszerza możliwości systemu w zakresie definiowania polityk cenowych.
Korzyści
Nowy system umożliwił integrację wszystkich filii z centralą przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności działania, co usprawniło zarządzanie logistyką wewnętrzną. Nowe moduły funkcjonalne stworzone przez firmę inSolutions ulepszyły procedury wymiany informacji między centralą a filiami oraz pomiędzy filiami.
Dzięki otwartej budowie Navireo możliwa będzie rozbudowa systemu o kolejne moduły, takie jak polityki cenowe, planowanie zakupów, naliczanie bonusów dla klientów oraz integracja z katalogami dostawców.
Cezary Ruszkowski, prezes firmy CER MOTOR – W trakcie poszukiwania nowego system przeanalizowaliśmy bardzo dużo rozwiązań, także tych przeznaczonych specjalnie dla branży motoryzacyjnej. System Navireo od strony zarówno obsługi, jak i nowoczesności spełniał wszystkie nasze potrzeby. Dzięki połączeniu przygotowania naszych pracowników oraz sprawności specjalistów firmy inSolutions udało się wdrożyć system szybko i sprawnie