Dane klienta
Profil przedsiębiorstwa: firma produkcyjno-handlowa
Charakterystyka: sprzedaż obuwia oraz produkcja wkładek i baletek
Liczba zatrudnionych: 12 osób
Wdrożenie: 8 stanowisk (w hurtowni i 5 sklepach)

Informacje o kliencie
Firma Handlowa Alfa-San z siedzibą w Leżajsku powstała w 1994 roku. Początkowo zajmowała się handlem hurtowym. W 1999 roku wraz z otwarciem pierwszego sklepu rozpoczęła sprzedaż detaliczną. Przez lata swojej działalności przedsiębiorstwo zbierało cenne doświadczenia, dostosowując ofertę zarówno do zmieniających się trendów w modzie, jak i zróżnicowanych potrzeb klientów. Rozwój firmy wiązał się z otwarciem czterech kolejnych sklepów w Leżajsku i okolicy, a także sklepu internetowego alfasan.pl oraz rozpoczęciem sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro. Alfa-San oferuje zarówno buty na oficjalne spotkania czy do pracy, jak i obuwie sportowe dla całej rodziny, a także odzież, bieliznę oraz dodatki, takie jak torby, torebki, biżuteria.
Potrzeby
Dotychczas wykorzystywany przez Alfa-San program do sprzedaży przestał spełniać wymagania szybko rozwijającego się przedsiębiorstwa handlowego. Firma potrzebowała nowoczesnego i zintegrowanego systemu, który zapewniłby dostęp online do 5 sklepów stacjonarnych, sklepu internetowego oraz serwisu aukcyjnego Allegro, wraz z możliwością kontroli i zarządzania wszystkimi stanami magazynowymi.
Wybór systemu
Firma Alfa-San zdecydowała się na zakup i wdrożenie ERP Navireo po dokładnym przeanalizowaniu funkcjonalności systemu. Szczególne znaczenie miało zintegrowanie poszczególnych modułów, współpraca ze sklepem internetowym, jednoczesna obsługa wielu magazynów, a także otwartość programistyczna, która pozwala na wprowadzanie dodatkowych rozwiązań, umożliwiając dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Za wyborem systemu przemawiał również wyjątkowo przejrzysty i intuicyjny interfejs oraz możliwość przypisywania odpowiednich uprawnień poszczególnym pracownikom. Atrakcyjna cena oraz gwarancja opieki posprzedażowej i szkoleń dla przyszłych użytkowników były kolejnymi silnymi argumentami na korzyść Navireo.
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo w Alfa-San zrealizowała firma Uniservice Witold Domański. W pierwszej fazie, w oparciu o analizę przedwdrożeniową, stworzono plan działania, który składał się z kliku etapów. Na wstępie w siedzibie firmy zainstalowano i skonfigurowano serwer wraz z ośmioma stacjami roboczymi. W kolejnych krokach dokonano integracji z systemem bankowym, dostosowano funkcjonalność Navireo do potrzeb klienta, nadano uprawnienia i zmodyfikowano wzorce wydruku. Następnie wdrożono rozwiązania usprawniające wprowadzanie asortymentu według cech, rozmiarów czy kolorów. W ostatnim etapie odbyły się szkolenia użytkowników z obsługi programu.
Korzyści
Dzięki Navireo Alfa-San może kontynuować swoją ekspansję. System umożliwia realizowanie rozbudowanej polityki cenowej oraz sprawne zarządzanie sprzedażą, z uwzględnieniem istotnych cech wprowadzanego asortymentu. Firma zyskała także stały monitoring statusu rozliczeń z odbiorcami na koncie bankowym.
Wdrożenie Navireo znacząco usprawniło funkcjonowanie całej firmy. Szczególne korzyści zauważamy w doskonale zorganizowanej sprzedaży naszego asortymentu. Daje to nam nowe możliwości rozwoju i ekspansji na rynku. Nowe narzędzie świetnie się sprawdza w prowadzeniu tak wymagającej działalności jak nasza. Dzięki swojej otwartości i elastyczności zaspokaja specyficzne potrzeby naszej firmy. System uporządkował i zorganizował sprzedaż obuwia oraz akcesoriów do wielu odbiorców w różnych częściach regionu i kraju. W wygodny sposób obsługuje całą gamę dokumentów handlowych, takich jak faktury sprzedaży, korekty sprzedaży, paragony czy zwroty detaliczne.
Plany na przyszłość
W przyszłości planowana jest rozbudowa systemu o rozwiązania obsługi sprzedaży mobilnej.